۱۳۸۹ اردیبهشت ۲۲, چهارشنبه

اطلاعیه شماره 1 کمیته کردستان حزب حکمتیست آغاز اعتصاب عمومی در شهرهای کردستان


طبق اخبار رسیده به کمیته کردستان حزب حکمتیست، اعتصاب عمومی مردم در شهرهای کردستان آغاز شده است . در شهرهای سنندج، مریوان ، بوکان، سقز، مهاباد کامیاران و اشنویه دکان و بازارهای شهر در حال تعطیل کامل هستند. سرکوبگران جمهوری اسلامی با فشار و زور بر صاحبان مغازه ها میخواهند ، مجبورشان کنند که دکان و بازار را  باز کنند، اما موفق نشده اند.
در همه این شهرها  نیروی وسیع نظامی و انتظامی در داخل و حومه شهر مستقر شده است.
در اطلاعیه های بعدی اخبار جدید اعتصاب عمومی مردم کردستان را به اطلاع میرسانیم .
کمیته کردستان حزب حکمتیست
23 اردیبهشت 1389 – 13 مه 2010

مصاحبه مینو همتی با خلیل بهرامیان در ارتباط با وضعیت پرونده.خبر کوتاه بود اعدامشان کردند


مصاحبه با خلیل بهرامیان وکیل مدافع فرزاد کمانگر ، شیرین علم هولی، فرهاد وکیلی  در مورد ابعاد وقوع این جنایت و وضعیت کنونی پرونده های اعدامیان  و وضعیت خانواده ها .

بیانیه ی معلمان کامیاران به مناسبت اعدام جانگداز معلم شهیدفرزادکمانگر


به نام جان بختگان راه آزادی


مردم آزادیخواه ومعلمان راستین درسراسرایران وکردستان

مامعلمان کامیاران درنهایت افتخاربه همکاربودن با معلمی انسان دوست وآزاداندیش وراستین همچون ((شهیدفرزادکمانگر)) ضمن اعلام انزجارونفرت ازاعدام بی گناهانه این معلم شهیدازصمیم قلب به خانواده ی ایشان وجامعه فرهنگیان سراسر ایران  بخصوص کردستان تسلیت عرض نموده وخود راصاحب عزای این معلم شهید می دانیم. مامعلمان کامیاران هیچ گاه تلاش ها وزحمات اثرگذار این همکارشهید خود رافراموش نخواهیم نمود. و یاد وخاطره اودرقلب هایمان جای داشته وخواهدداشت. وآرمانهای انسان دوستانه وعاشقانه این شهیدسرلوحه ی کاروپیشه ی مان خواهدبود. ماهرگزشیوه ی معلم بودن اورافراموش نخواهیم نمود وهرروزوهرسال به دانش آموزان مان ازعشق وی به انسان وانسانیت وگذشت وفداکاری وتحمل رنج ومرارت بسیارویبرای آزادی  خواهیم گفت.
خواهیم گفت: که دردورافتاده ترین روستاها با چه انگیزه ای به محروم ترین دانش آموزان این مرزوبوم درس ایثاروازخودگذشتگی می دادوچگونه درچندین روستا برای دانشآموزان وجوانان کتابخانه تاسیس نمود.وخواهیم نوشت روی تخته ی کلاس هایمان که فرزادحقوق ناچیزش رابه دانش آموزان بی بضاعت می دادکه بی کفش وبی دفترنباشند.فریادخواهیم زدکه فرزادبا چه خون دلی سعی درراه اندازی انجمن صنفی معلمان کامیاران نمود.وباچه همتی نشریه ی ماندگار((رویان ))رابه راه انداخت وهرگزحسادت وطعنه باعث نشدازتاسیس انجمن سبز((آسک))دلسردشود. آیامامعلمان میتوانیم قرائت آتشین بیانیه اولین تحصن معلمان کامیاران راتوسط این شهیدازیادببریم.آیامعلمان کامیاران افشاگریهای صریح وصادقانه ی فرزادرادرموردتعاونی مسکن وفروشگاه فرهنگیان ودههاکار تاثیرگذاروماندگارراازیادخواهندبرد؟
آیادانش آموزان فرزادکه به همت وی خواندن ونوشتن به زبان مادری راآموختنداورامی توانندفراموش کنند؟
فرزادتازمانی که درمیان مابودیکپارچه شوروعشق وحماسه سازبودبرای مردم ومعلمان کامیاران که تاریک اندیشان به خیال خویش بازندانی نمودن وی معلمان کامیاران دیگرصدایی نخواهندداشت. اماغافل از اینکه فرزاددرزندان به صدای معلمان وتمامی انسانهای آزادیخواه ایران وجهان تبدیل می شود.وبا خلق نامه های ماندگارخویش خودومعلمان کامیاران راجهانی می نماید. مامعلمان کامیاران به پاس قدردانی ازاین معلم شهیدروز19اردیبهشت رابه نام روزمعلم نامگذاری می نماییم. همچنین یکدل ویک صدا ازتمامی معلمان ایران وکردستان میخواهیم که همگام باسایراقشارمختلف جامعه کلاس های خودرادرروزپنج شنبه 23/2/ 89 تعطیل نموده وبه اعتصاب سراسری بپیوندند.
زنده باد یادوخاطره معلم شهید فرزادکمانگروشهیدان ((شیرین علم هولی-علی حیدریان-فرهادوکیلی ومهدی اسلامیان))

21/2/89
معلمان کامیاران
خبرگزاری هرانا

اولین تعرض به مراکز جمهوری اسلامی در خارج کشور در اعتراض به اعدام های اخیر

اولین تعرض و حمله به مراکز جمهوری اسلامی در خارج از کشور در اعتراض به جنایات اخیر رژیم که توسط فعالین حزب حکمتیست در لندن طرح ریزی و اجرا شد .

مردم آزادیخواه شهر و روستاهای‌ بانه‌!


در اعتراض به‌ اعدام فعالین سیاسی به‌ اعتصاب عمومی ٢٣ اردیبهشت در کردستان بپیوندید
 
جمهوری اسلامی با اعدام پنج زندانی سیاسی ، فرزاد کمانگر، فرهاد وکیلی، علی حیدریان، شیرین علم هولی و مهدی اسلامیان دور دیگری از توحش بی پایان خود را بنمایش گذاشت. با اجرای اعمال شنیع اعدام میخواهد شما را مرعوب کند.
اکنون موج وسیعی از نفرت و بیزاری مردم در سراسر جهان علیه‌ اجرای احکام اعدام در جریان است. روز پنجشنبه‌ بیست و سوم اردیبهشت بنا به‌ فراخوان حزب ما و سایر احزاب و سازمانهای مخالف جمهوری اسلامی در محکومیت و اعتراض به‌ احکام صورت گرفته‌ و همچنین تقابل جدی با ایجاد فضار رعب و وحشت از جانب رژیم اسلامی، اعتصاب عمومی فراخوانده‌ شده‌ است.
ما همه‌ شما مردم آزادیخواه‌ را به همراهی با سایر مردم کردستان در این‌ اعتصاب عمومی فرا میخوانیم. روز پنجشنبه‌ روز قدرت نمایی مردم آزادیخواه‌ کردستان در تقابل با توحش اسلامی حاکم بر ایران است.
هنوز شیرکو معارفی در زندان است و شمشیر داموکلس مرگ بر بالای سر او و صدها فعال سیاسی و انسان شرافتمند دربند میچرخد.
با پیوستن به‌ اعتصاب عمومی همسرنوشتی خود را با تمامی مردم کردستان بویژه‌ خانواده‌ اعدام شدگان اعلام میکنید و مشت محکمی بر دهان رژیم اعدام و شکنجه‌ و تجاوز و بی حقوقی و فقر میزنید. مجازات اعدام یک عمل شنیع و غیر انسانی است و باید بلادرنگ متوقف شود. اعتصاب عمومی شما مردم آگاه‌ کردستان گامیست در خدمت پایان دادن به اعدام و آزادی زندانیان سیاسی و در یک کلمه‌ پایان دادن به‌‌ این ماشین کشتار مردم است.

مرگ بر جمهوری اسلامی
از جانب جمعی از فعالین سیاسی اهل بانه‌
طاهر شعبانی، سعید آرمان، رحمت فاتحی، دیانا نامی، هلاله‌ طاهری، نظیره‌ معماری، فاطمه‌ اقدامی،

11 مه‌ 2010

به مردم مبارز سقز! در اعتراض به اعدام و قتل جنایتکارانه زندانیان سیاسی به اعتصاب عمومی بپیوندید

خالد حاج محمدی

بامداد  یکشنبه  ١٩ اردیبهشت، جمهوری اسلامی، پنج زندانی سیاسی، فرازدکمانگر٬ علی حیدریان٬ فرهاد وکیلی٬ شیرین علم هولی و مهدی اسلامیان را، پس از سالها حبس و تحمل وحشیانه ترین شکنجه های جسمی و روانی، در زندان اوین اعدام و به دار آویخت. مردم تک تک این فعالین را، چون نزدیکان خود، میشناختند! با دقایق درد و رنج و شکنجه هایشان، آشنا بودند٬  نامه ها و صدای اعتراضشان از درون زندانها را شنیده بودند.  

این جنایت، قتل و آدمکشی آشکار، که جمهوری اسلامی درخفا کامل مرتکب شد، و تلاش کرد که آن را به سکوت بگذراند، بسرعت با موجی از خشم و کینه عمیق میلیونها نفر در سراسر ایران، و در خارج کشور مواجه شد. اندوه، خشم و نفرتی که اگر ماشین قتل و آدمکشی شان در حکومت مرعوب نکرده بود، میتوانست حکومت شان را برسرشان خراب و قاتلین مردم را به سزای اعمالشان برساند.  
مردم آزادیخواه سقز! 
این اقدام و قتل های جنایتکارانه با هدف ارعاب و خاموش کردن صدای اعترض بر حق ما به نابرابری٬ به بی عدالتی و به سی سال جنایات و حق کشی در ایران، صورت میگیرد. فرزندان مردم، فعالین سیاسی، را اعدام کردند تا قدرت سرکوب خود را به رخ ما بکشند! تا به ما بقبولانند که جواب مخالفت و منطق رژیم حاکم همین است که می بینید، از ما میخواهند تسلیم توحش شان شویم! سالها حبس و شکنجه و سرانجام چوبه دار!  میگویند این سرنوشت محتوم ما مردم، کارگران و زنان و جوانان در ایران و تحت حاکمیت جمهوری اسلامی این است!  
این واقعیت ندارد! این سرنوشت محتوم ما و فرزندان ما نیست! تنها و تنها دلیل سرپا ماندن این ماشین جنایت و آدمکشی، تنها و تنها دلیل تداوم اعدامها و برپایی چوبه های دار، نه قدرت و توان مشتی جانی و آدمکش در قدرت که رضایت، سکوت، و صف پراکنده ما است. باید به این جنایات، متحد و یک پارچه، برای همیشه پایان داد!  
کمیته کردستان حزب حکمتیست در اعتراض به این اعدامها، در اعتراض به احکام جنایتکارانه اعدام بطور کلی، برای نجات جان سایر زندانیان، و در دفاع از حق مردم برای اعتراض و مخالفت٬ روز پنجشنبه ٢٣ اردیبهشت در شهرهای کردستان اعلام اعتصاب عمومی کرده است. همزمان تعداد دیگری از احزاب و سازمانهای سیاسی نیز مردم را به اعتصاب عمومی، فراخوانده اند.  
مردم مبارز!
کارگران٬ زنان٬ جوانان 
لازم است شما مردم آزادیخواه٬ شما مخالفین اعدام و کشتار٬ همگام با مردم سایر شهرها، روز پنجشنبه دست از کار بکشید! کارخانه و مدرسه و اداره و بازار را تعطیل کنید! و با اعتصاب خود به این توحش و جنایت اعتراض کنید. اعتراض به اعدام این پنج فعال سیاسی، اعتراض به اعدام معترضین و مخالفین جمهوری اسلامی وظیفه انسانی همگی ماست. این اقدامی است علیه موج سرکوبی که جمهوری اسلامی، برای تحمیل خود و به تمکین کشاندن ما٬ برای شکستن ما، برای لگد مال کردن ابتدائی ترین حقوق انسانی مان براه انداخته است.  
اعتراض یکپارچه ما، و جواب متحد مان، تنها تضمین در هم شکستن این موج سرکوب است.

زمین را زیر پایتان داغ میکنیم حملات پی در پی به ‌سفارتخانه‌ها و مراکز مختلف جمهوری اسلامی در خارج کشور


با اعدام پنج فعال سیاسی فرزاد کمانگر، علی حیدریان، فرهاد وکیلی ، شیرین علم هولی و مهدی اسلامیان موجی از اعتراض سراسری علیه رژیم  هار اسلامی سرمایه‌در خارج کشور شروع شد.
هزاران ایرانی معترض در بخش عمده ‌کشورهای اروپایی و امریکای شمالی سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی را بعنوان نماینده‌گی توحش حاکم بر ایران آماج حملات جسورانه‌ خود قرار دادند و یا در مراکز مهم شهرهای اروپا تظاهراتهای پر جمعیت برگزار کردند.
لندن: بعد از ظهر روز یکشنبه ٩ مه‌ به محض علنی شدن خبر، فعالین حزب حکمتیست در لندن اولین تعرض را در خارج کشور آغاز نمودند. آنان در یک تعرض جسورانه‌ به ‌کنسولگری جمهوری اسلامی تمامی شیشه های کنسولگری را خرد کردند و در و دیوار آنرا رنگ پاشی کردند. مزدوران سفارت از ترس به ‌طبقه ‌بالای ساختمان سفارت پناه ‌بردند و از بالا نظاره‌گر ماجرا بودند و سریعا پلیس را مطلع کردند. در حین تعرض به ‌کنسولگری توضیحاتی برای عابرین و شاهدان ماجرا داده‌شد. رادیو بی بی سی بخش فارسی در مورد اعدام فرزاد کمانگر با جمال کمانگر عضو کمیته‌ خارج کشور مصاحبه ای کرد. تلویزیون بی بی سی در پر بیننده‌ترین ساعات خود گوشه‌هایی از فیلم حمله ‌به ‌سفارت را پخش نمود.
منچستر: در روز دوشنبه ١٠ ‌مه‌ ساعت چهار و نیم بعد از ظهر جمعی از فعالین حزب با جوانان مبارز به ‌"مرکز بزرگ اسلامی منچستر وابسته‌ به‌ جمهوری اسلامی ایران" وابسته ‌به ‌بیت رهبری، در این شهر حمله ‌کرده ‌و کلیه ‌شیشه‌های آنرا شکسته ‌و بر دیوارهای آن شعار "نه ‌به ‌اعدام"، "مرگ بر جمهوری اسلامی" به ‌زبانهای فارسی و انگلیسی نوشته ‌ و همزمان شعار سر دادند.
پاریس: در پاریس پایتخت فرانسه‌ صدها نفر معترض به ‌سفارت جمهوری اسلامی حمله ‌کردند و فضای متشنجی برقرار شد که ‌پلیس بالغ بر یکصد نفر از آنان را دستگیر نمود. تظاهرات با شعار "نه‌ به ‌اعدام" و علیه ‌حکومت اسلامی ادامه‌ یافت.
نروژ:‌‌ روز سه ‌شنبه ١١ مه ‌اسلو پایتخت نروژ شاهد تعرض فعالین حزب و ده‌ها معترض و آزادیخواه ‌احزاب و سازمانهای مخالف جمهوری اسلامی علیه ‌سفارت بود. آنان توانستند موانع ایجاد شده از طرف پلیس نروژ را در هم بشکنند و وارد محوطه‌ سفارت بشوند.  معترضین خشمگین از جنایات رژیم اسلامی به محض ورود به‌ محوطه ‌سفارت اقدام به شکستن شیشه های سفارت، ماشین ها، شکستن آرم ها و بزیر کشیدن تابلوی سر در سفارت نمودند. پلیس با  خشونت کامل از ورود حاضرین به داخل ساختمان اصلی سفارت با استفاده از باتوم و گاز فلفل جلوگیری وممانعت می کرد. تعداد نیروهای پلیس برای برخورد با تظاهرات کنندگان خشمگین که داشتند سفارت را بر سر عوامل جمهوری اسلامی خراب می کردند، کافی نبود. برای همین نیروهای ویژه مسلح به گارد و باتوم، پلیس های اسب سوار بعد از مدتی به محل رسیدند و با زد و خورد شرکت کنندگان را از محوطه سفارت خارج کردند.
استکهلم: روز یکشنبه ٩ مه جمعیت زیادی از ایرانیان معترض در میدان سرگل این شهر تجمع کرده ‌و همراه ‌با سایر کشورها خشم بی پایان خود را علیه‌ رژیم اسلامی ابراز و افکار عمومی در این کشور را متوجه ‌اعدامهای ایران نمودند. آرزو محمدی کادر حزب از جمله‌ سخنرانان این تجمع اعتراضی بود.
یوتبوری: روز دوشنبه‌ دهم مه‌ تجمع اعتراضی به‌ فراخوان حزب حکمتیست و سایر جریانات چپ و آزادیخواه‌ در مقابل دفتر روزنامه‌ یوتبوری پوستن که‌ بزرگترین روزنامه‌ این شهر میباشد، فراخوانده‌ شد. هدف این تجمع اعتراضی در مقابل یوتبوری پوستن بمنظور اعتراض به‌ سکوت این روزنامه‌ در مقابل عمل شنیع اعدام پنج فعال سیاسی انجام گرفت که‌ سر انجام مسئول بخش اخبار خارجی که‌ تا آنموقع از درج خبر سر باز زده‌ بود عکاس و گزارشگر را به‌ میان جمعیت فرستاد و گزارش تهیه‌ کردند. در ادامه‌ اعتراض شعارهایی در محکومیت اعدام و شکنجه‌ و مرگ بر جمهوری اسلامی سر داده شد. در این تجمع اعتراضی علی عبدالی عضو کمیته‌ مرکزی حزب سخنانی را در محکومیت اعدام فعالین سیاسی ایراد نمود.
فعالیتهای حزب در خارج کشور کماکان و در سایر کشورها در روزهای آتی و در حمایت از اعتصاب سراسری در کردستان ادامه ‌خواهد داشت. ما همه‌ ایرانیان مقیم خارج را به ‌ادامه‌ اعتراض علیه ‌جمهوری اسلامی فرا میخوانیم.
مرگ بر جمهوری اسلامی!
زنده با آزادی برابری ،حکومت کارگری!
تشکیلات خارج کشور حزب حکمتیست
١١ مه‌٢٠١٠ 

از اعتصاب عمومی مردم کردستان حمایت کنیم ٬ پیام به کارگران و مردم آزادیخواه شهر بوکان و حومه



رژیم جنایتکار اسلامی با اعدام فرزاد کمانگر، فرهاد وکیلی، شیرین علم هولی، علی حیدریان و مهدی اسلامیان، به دامنه تنفر مردم از خود بعد گسترده تری داد. این جنایت و قلدری آشکار بر آتش نفرت مردم آزادیخواه و مبارزین علیه مجازات اعدام و توحش افسارگسیخته جمهوری اسلامی  بیش از پیش افزود. مردم کردستان که هوشیارانه همگام با کارگران و آزادیخواهان ایران که نه تنها تجربه سی سال مبارزه با حاکمیت سرمایه داران و اسلامیهای جنایتکار را دارند و هیچگاه مشروعیت آنان را نپدیرفته اند که در یکسال اخیر و در جریان کشمکش حاد جناحهای  آن حکومت وحشی نیز به روشنی صف خود راحفظ کردند و تنفر خود را عملا از همه جناحهای رژیم به نمایش گذاشتند

در تجربه پربار سالگرد اعتصاب عمومی  بیست و هشت مرداد سال گذشته جامعه کردستان بار دیگر بر عدم مشروعیت حکومت و تنفر از اعدام و زندان و کشتار و میلیتاریزه کردن محیط زندگی خود و نبود آزادیها تاکید کردند. با این همه تجربه و ظرفیت و پتانسیل  اکنون و یکبار دیگر میتوان و باید با همان صف متحد و انزجار همگانی افسار گسیختگی حکومت اسلامی را متوقف کرد. میتوان و باید ماشین آدمکشی و اعدام را متوقف کرد.کارگران و آزادیخواهان کردستان با اعتصاب عمومی کوبنده و گسترده خود میتوانند ورق راعلیه رژیم برگرانند. میتوانند دامنه نفرت خود را علیه همه جناحهای رژیم که در جنایتهای سی ساله متحد هم و مجرم و جانی بوده اند یکبار دیگر اعلام کنند. مردم کردستان با اعتصاب عمومی خود که کل آزادیخواهان ایران را همراه خود دارند، قادرند در این مقطع حساس ضربه  مهلکی بر ماشین آدمکشی رژیم وارد کنند. نباید گذاشت این حکومت  آدمکش و تروریست به آسانی  فرزندان ما و انسانهای معترض را حلقه آویز کند. نباید مادران و پدران و خانواده های داغدار اعدام شدگان را تنها گذاشت!

مردم آزادیخواه بوکان و حومه !

شما را فرامیخوانیم به این اعتصاب عمومی، که از جانب کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری- حکمتیست و چند حزب و سازمان و نهاد دیگر فراخوان داده شده است، بپیوندید. روز پنجشنبه 23 اردیبهشت را به روز اعتصاب عمومی تبدیل کنید. مراکز کار و مدارس و دکان و بازار را یکجا تعطیل کرده و بدینوسیله اعتراض و نفرت خود را از وحشیگریهای آن رژیم و مشخصا بر علیه اعدام جنایتکارانه آن 5 نفر نشان دهید. ترفندها و تهدید های اوباش رژیم را با اتحاد و همبستگی خود خنثی کنید

نه به اعدام
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد آزادی، زنده باد برابری

حسین مراد بیگی( حمه سور)، محمد سلطانی (حمه درزیولی)، سلام زیجی، محسن حسینی، علی شریفی، رحمان حسین زاده،  سهند حسینی، قادر محمودپور، هاشم ترکمن، آرش حسینی، ابوبکر شریفزاده، عزیز عبداڵه پور، علی شریفزاده
2010-05-11

فراخوان کمیته کردستان حزب حکمتیست "اعتصاب عمومی" جواب مردم به جمهوری اسلامی!


مردم  مبارز کردستان

جمهوری اسلامی با اعدام فرزاد کمانگر، فرهاد وکیلی، علی حیدریان، شیرین علم هولی و مهدی اسلامیان بار دیگر جنایت بزرگی آفرید. جانیان هار اسلامی باز هم با اعدام و زندان و سرکوب میخواهند مردم را مرعوب کنند. سه دهه است به این شیوه عمل کرده اند، اما نتوانسته اند به حق طلبی وسیع و اعتراض و مبارزه مستمرمردم پایان دهند. تنفر عمیق کنونی که در شهرها موج میزند و آمادگی برای اعتراض وسیع و سازمانیافته علیه اعدام این پنج فعال سیاسی، این واقعیت را دوباره تاکید میکند. در مقابل تداوم اعدام و سرکوب جمهوری اسلامی تنها نیروی مبارزاتی سازمانیافته توده مردم میتواند سد محکمی ایجاد کند.

مردم آزادیخواه
کارگران، زنان، جوانان

لازمست خشم و نفرت کنونی علیه اعدام فرزاد کمانگر، فرهاد وکیلی، علی حیدریان، شیرین علم هولی و مهدی اسلامیان را به حرکتی سازمانیافته  و هماهنگ علیه جمهوری اسلامی تبدیل کنیم. باید با اتحاد و همبستگی بار دیگر این درس را به سران جمهوری اسلامی داد که ما مردم مبارز اعدام و کشتار و جنایت را بی پاسخ نمیگذاریم. باید با قدرت و فشار اجتماعی ماشین سرکوب و اعدام و جنایت جمهوری اسلامی را از کار انداخت. 

به این منظور کمیته کردستان حزب حکمتیست اعتصاب عمومی مردم کردستان در روز پنجشنبه بیست و سوم اردیبهشت را اقدامی موثرو متحدانه علیه اعدامهای اخیر و علیه توحش و سرکوب جمهوری اسلامی میداند. در این روز با تعطیل کردن کار، با تعطیلی دانشگاهها و مدارس و محیطهای آموزشی، با بستن دکان و بازار لازمست به یک اعتصاب عمومی و به این ترتیب به اعتراضی موثر و گسترده علیه جمهوری اسلامی شکل دهیم.

کمیته کردستان حزب حکمتیست همگام با همه احزاب و جریانات و شخصیتها و فعالین سیاسی سهیم در فراخوان اعتصاب عمومی، شما مردم رزمنده  را به پیوستن به اعتصاب عمومی فرامیخواند.

مرگ بر جمهوری اسلامی
نه به اعدام

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری – حکمتیست
بیستم اردیبهشت 1389- دهم مه 2010



فراخوان جمعی به مردم مبارز شهر و حومه سنندج اعتصاب كنيد!


مردم مبارز سنندج!
كارگران، زنان، جوانان!
 جمهوري اسلامي  دستان آغشته به خونش را مدام با علامت تهديد و ارعاب مشت كرده و بر فراز سر جامعه ما تكان مي دهد. ٥ انسان ديگر، فرزاد کمانگر، فرهاد وکیلی، علی حیدریان، شیرین علم هولی و مهدی اسلامیان، قربانيان جديد اعدام هاي مكرر و دستجمعي اين جنايتكاران اند.
رژيم  اسلامي از بدو حاكميت ننگينش جنگ علني و نابرابري را  به كارگران و مردم آزاديخواه اعلام كرده است. اين ماشين جنگ و جنايت جز با مبارزه و اعتراض و  تعرض متقابل مهار و متوقف  نمي شود.
اعتصاب عمومي مردم آزاديخواه كردستان جواب به رژيمي است كه  با استثمار وحشيانه طبقه  كارگر و تحميل فقر و بردگي و بيكاري و اعتياد و فحشا و با اتكا به زندان و شكنجه و اعدام  حكومت مي كند.
اعتصاب عمومي مردم كردستان، جوابي انساني و انقلابي به رژيم جنايتكاران و سرمايه داران و عليه اعدام انسان به مثابه قتل عمد است.شركت در اعتصاب  عمومي ، دفاع از آزادي و انسانيت و مبارزه اي انساني عليه اعدام و براي لغو اين اقدام جنايتكارانه است.
 مردم!
در سكوت شما، جسارت و عطش آدمكشي جنايتكاران بيشتر خواهد شد.  بايد به اين فجايع انساني و به  درد و رنج بي پايان مادران و پدران و خانواده هاي داغديده خاتمه داد. اعدام و گرفتن جان هر تك انساني به هر بهانه اي تعرض به آزادي و انسانيت است. بياييد با اعتصاب عمومي و با هم در مقابل اين رژيم پليد و اين قاتلان جان انسان و دزدان و غارتگران دسترنج  كارگر و  نان سفره مردم، از آزادي و حرمت انساني مان دفاع كنيم!
 كارگران، بازاريان، معلمان، كارمندان،‌ دانش آموزان!
 دوستان!
روز ٥ شنبه ٢٣ ارديبهشت اعتصاب كنيد! مغازه ها را ببنديد و بازار را تعطيل كنيد! دانشگاه ها و مدارس و ادارات دولتي را تعطيل كنيد! دست از كار بكشيد و كارخانه و كارگاه ها را ببنديد. در منازل و محافل و محلات خود  و بهر شيوه ممكن بيانيه ها و طومارهاي در محكوميت جنايت رژيم امضا كنيد و خواستار لغو مجازات اعدام شويد!
  مظفر محمدی، اسماعیل ویسی، جلال برخوردار، ملکه عزتی، ناصر مرادی، مختار محمدی، سهیلا ترکی، محمد فضلی، یدی گلچینی، مریم افراسیاب پور، اسد گلچینی و پری زارع، توفیق محمدی، سارا مرادی ، آمین احمدی،غفور زرین ، سحر زرین ، گلاویژ محمدی، آفاق وکیلی، بختیارپیرخضری ، افسانه رها ، آوات صادقی، عذرا آدمی (آباجی) ، هیرو گلچینی
٢1 ارديبهشت ٨٩ (‌ ١١ مه ٢٠١٠)

گزارشی از شهرهای کردستان درمورد استقبال از اعتصاب عمومی روز پنجشنبه 23 اردیبهشت



به گزارش "کمیته اعتراض واعتصاب عمومی درشهرهای کردستان" مردم شهر های کردستان خود را برای  اعتصاب عمومی روز پنجشنبه 23 اردیبهشت ماه آماده کرده اند.
تراکتها ، پوسترها وعکس فرزاد کمانگر وفراخوان های برگزاری اعتصاب عمومی وسیعا درمیان مردم شهر وروستاهای کردستان توزیع شده است .
فعالین کمونیست وجونان مبارز شهر سنندج  چندین تراکت و پوستر را دررابطه با اعتصاب تهیه و درمعابر ومراکز عمومی پخش ونصب  کرده اند.
کمیته اعتراض واعتصاب با شخصیتها وافراد سرشناس شهر سنندج ، سقز ، مهاباد ، کامیاران، مریوان ، بانه ودیگر شهرهای کردستان ملاقات کرده اند ودرمورد برگزاری اعتصاب سراسری فعالیت وسیعی درهمه ابعاد اجتماعی آغاز شده است.
کارگران شهرک های صنعتی ، نهادهای مدنی و فرهنگی ، کارمندان ادارات خود را برای برگزاری اعتصاب آماده کرده اند. بازاریان و مغازه داران درشهرهای سنندج ، سقز وکامیاران آمادگی خود را برای پیوستن به اعتصاب اعلام کرده اند.
روحیه مردم درهمه شهرها بالاست ومردم با نفرت وانزجار از جنایت جمهوری اسلامی صحبت میکنند.
دربرابر روحیه اعتراضی وآمادگی عمومی برای برگزاری اعتصاب درشهرهای کردستان نیروهای امنیتی وبسیج سپاه پاسداران وارد عمل شده اند.
سپاه پاسداران ازهمه پرسنل وبسیجیها یش در شهر وروستاهای کردستان خواسته است که درشهر حضور فعالانه داشته باشند.
طبق گزارش کمتیه اعتراض واعتصاب از شهرهای کردستان سپاه پاسداران ازپاسداران وبسیجی های خود را درهمدان و زنجان فراخوان داده است که با امکانات مجانی وهزینه دولت اسلامی  به شهرهای کردستان سفر کنند.
براساس همین گزارش جلسات اضطراری  در استانداری  باحضور فرمانداران ومسولین سپاه پاسداران و اداره اطلاعات چندین بار برگزار شده است. نامه ای محرمانه به شورای امور صنفی شهر سنندج از اداره امکان انتظامی ارسال شده است و از رییس امور صنفی خواسته اند که با کسبه و بازار تماس بگیرد که از بستن مغازها و تعطیلی بازار خود داری کنند.
درخواست اماکن انتظامی برای ممانعت از تعطیلی در روز پنج شنبه 23 اردیبهشت با بی اعتنایی مردم روبرو شده است و شهروندان در سنندج ، کامیاران ، مریوان وسقزبه طور مرتب باهم درارتباط هستند که    بازار و محل کاروفعالیت خود را تعطیل کنند.
همچنین با وجود ارعاب نیروهای امنیتی دراطراف منزل فرهاد وکیلی ، روز چهارشنبه وپنج شنبه تعداد زیادی از مردم شهر سنندج  برای ابراز همدردی وحمایت از خانواده جانباخته گان به طرف منزل فرهاد وکیلی رفتند.درمحل مراسم مردم اعلام کردند که دراعتصاب عمومی شرکت میکنند.
دربرابر روحیه اعتراضی وعزم مردم برای تعطیلی واعتصاب عمومی درشهرهای کردستان نیروهای امنیتی تعدادی از زندانیان سیاسی سابق وخانواده فعالین سیاسی شهر کامیاران وسنندج را به ستاد خبر اداره اطلاعات احضار کرده اند وازآنها خواسته اند که حق ندارند مردم را به اعتصاب ترغیب کنند.
نیروهای گشتی وامنیتی رژیم درخیابانها به شدت سراسیمه ودست پاچه هستند وبه بازرسی مردم وجوانان پرداخته اند. غروب روز سه شنبه تعدادی از جوانان شهرکامیاران در خیابان تروه ریز توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده اند که با اعتراض خانواده هایشان درنیمه شب از بازداشتگاه نجات پیدا کردند.
درشهر سنندج جوانان ومردم معترض درخیابان ششم بهمن روز سه شبنه با نیروهای امنیتی وانتظامی درمقابل پاساژ صدف وشاهو درگیر شدند تعدادی از جوانان براثر ضربات باتم زخمی ومجروج شدند وچند نفر بازداشت شده اند.
تعدادی از شهروندان مریوانی برای احساس همدردی با خانواده فرهاد وکیلی به سنندج آمده و اعلام کردند که درکنار خانواده فرهاد وکیلی ، فرزاد کمانگر و مردم سایر شهرها دراعتصاب عمومی شرکت میکنند. تعدای از شخصیت های مدنی ومعلمان شهر مریوان امروز درجلسه ای با شرکت یکی از اعضای "کمیته اعتراض واعتصاب درشهرهای کردستان" تدابیر لازم را برای اعتصاب فردا پنج شنبه دردستور کار گذاشتند.
مردم شهر سقز وروستاهای تابعه اعلام کرده اند که دراعتصاب همگانی شرکت میکنند جوانان سقز با موتور سیکلت های خویش درسطح شهر سرگرم تبلیغات برای اعتصاب بودند که با برخورد نیروهای انتظامی مواجه شده اند ودو موتور سوار بنام های ناصر رحمانی و کریم رحیم سرا درمحله حمال آباد سقز بازداشت شده اند.
مردم مهاباد برای اعتصاب عمومی درسطح شهر خود را آماده کرده اند پلیس ونیروهای امنیتی درمراکز شهر به حالت آماده باش درآمده اند .
آزاد زمانی
22   اردیبهشت 1389

فریاد یک معلم طغیانگر


برای دریافت فایل بر روی عکس کلیک کنید.
تقديم به مادر فرزاد، خانم سلطنه رضايي
فرزاد کمانگر یک معلم طغیانگر بود که اعدام وحشیانه اش نام او را  در تاریخ جاودانه کرد. دیگر نام فرزاد کمانگر فقط در کامیاران و کردستان طنین "نه!" به وضع موجود نیست. نام فرزاد و فریاد آزادیخواهانه اش در پهنه گیتی پیچیده است. از کودکان پابرهنه روستاهای کامیاران که با سروصدا و هلهله کودکانه به هم میگفتند: "آقا معلم اومد" تا فعالین اتحادیه های کارگری در چهار گوشه دنیا فرزاد کمانگر با عشق به انسان، به آزادی و برابری، عشق به زیبایی شناخته شده است. فرزاد مثل همه هم نسلانش در کوران جنگ نابرابر توده های آزادیخواه با ضد انقلاب اسلامی  در کردستان بزرگ شد. و به قول خودش داستان زندگی کودکانه اش با مقاومت صفی از آزادیخواهان  و کمونیستها در کردستان  که فرزاد خود تبلوری از آنها بود در هم آمیخت و ققنوس وار پر کشید و سر به آسمان آزادیخواهی و برابری طلبی ایران سائید.   
فرزاد را جمهوری اسلامی کشت تا ادعا کند که میتواند آزادیخواهی  را  سلاخی کند. اما جانباختنش موجی از نفرت و انزجار از حاکمان اسلامی سرمایه در ایران را به وسعت بشریت آزادیخواه دامن زد. نفرت از این توحش کثیف و ددمنشانه نه تنها ایران را در بر گرفته است بلکه در سطح وسيعي از جهان انعکاس يافت.
فرزاد را میتوان از روی نامه هایی شناخت که هر از چندگاهی دیوار سترگ سانسور زندان را در می نوردید و به  بیرون درز میکرد. باید آنها را خواند تا به افکارش، به عشق و شور بی پایانش، به آتش درونش، به عمق امیدش و به بزرگی روح طغیانگر این جوان اسطوره ای قرن بیست و یکم پی برد. جمهوری اسلامی با شکنجه و آزار چندین ساله تلاش کرد اتهاماتی را به این معلم آزاده ببندد که فرزاد هیچگاه به آنها گردن نگذاشت حتی به قیمت جانش. او عمیقا اعتقاد داشت که جرمی ندارد. روشن بود که تنها "جرم" او گفتن"نه!"  به وضع موجود بود، پاشیدن بذر آگاهی بود، و همینها را تاریک اندیشان اسلامی نظام سرمایه تاب تحمل نداشتند. و به همین دلیل پیکر نحیف فرزاد را بارها و بارها وحشیانه تا سرحد مرگ شکنجه کردند. سرانجام هم در یک دادگاه فرمایشی شش دقیقه ای بدون حضور وکیل و هیئت منصفه به اعدام محکوم کردند. فرازد بر خلاف ترهات دستگاه تبلیغاتی جمهوری اسلامی نه “بمب گذار” بود نه “تروریست”! فرزاد یک معلم  آزادیخواه بود. او تلاش میکرد یاد بدهد و یاد بگیرد. تلاش میکرد علت پابرهنگی کودکان دانش آموز را پیدا کند و با زبان شیرین و دوستانه به آنها بیاموزد. او تلاش میکرد علت خودسوزی "مادر میدیا" را پیدا کند.     
فرزاد رود روانی بود که به هر گوشه این نظام نابرابر سر میکشید. با تلاشش، با مقاومت کم نظیرش در زندان به عمق تاریکیها میرفت تا علت نابرابری و نفرت انسان از انسان را پیدا کند. ذهن جستجو گر و کنجکاوش لحظه ای آرامش نداشت. فرزاد در طول مدت زندانش با نامه هایش بیشتر و بیشتر شناخته شد. تلاش کرد افکارش را بیان کند. تلاش کرد در کنار مقاومت در زندان و "نه!" گفتن به بازجو و شکنجه گرش آنها را به تمسخر بگیرد و اینچنین خود و بازجویش را معرفی می کند: "من دانش آموز صمد بهرنگی و خانعلی و همکار بهمن عزتی هستم. من معلمم، از دانش آموزانم لبخند و پرسیدن را به ارث برده ام؛ حال که من را شناختی، تو از خودت بگو، همکارانت که بوده اند، خشم و نفرت وجودت را از چه کسی به ارث برده ای، دستبند و پابندهایت از چه کسی به جا مانده؟ از سیاهچالهای ضحاک؟ از خودت بگو، تو کیستی؟ فقط مرا از دستبند و زنجیر و شلاق، از دیوارهای محکم ۲۰۹، از چشمهای الکترونیکی زندان، از درهای محکم آن مترسان، دیگر هیچ هراسی در من ایجاد نمی کنند. عصبانی مشو، فریاد مکش، با مشت بر قلبم مکوب که چرا سرم را بالا میگیرم، داستان مشت تو و سر زن زندانی را به یاد دارم."  
 شم و شور مبارزه جویی و به مصاف طلیبدن شکنجه گر و باز جو از او یک انسان  طغیانگر و متهور، یک شخصیت پرجنبه و دوست داشتنی ساخته بود. انسانی که به جرات میتوان گفت که خاطره عزیزش برای همیشه در مبارزات آزادیخواهانه جهان ماندگار خواهد بود. او همچون ستاره ای درخشان و پرفروغ در مبارزات آزادیخواهانه و برابری طلبانه مردم ایران  خواهد درخشید. جانباختنش تصویر او را در کنار تصویر صدیق کمانگر آژیتاتور کمونیست و رهبر برجسته مردم کردستان نهاد تا بار دیگر این حکم را گوشزد کند که تا زمانیکه نظام نابرابر وجود دارد، تا زمانی که استثمار انسان از انسان هست صدیقها وفرزادها خواهند بود و رهروانشان بیشتر و بیشتر خواهد شد.  
گرد آوری و انتشار نامه های پرشور و فریادگونه فرزاد کمانگر که تاکنون بدست ما رسیده است ، در وهله اول برای تنویر افکار عمومی و کنار زدن تبلیغات دروغین جمهوری اسلامی و تحریف زندگی  او توسط این رژیم وحشی است. با وجود هر ملاحظه ای که ما و هر خواننده ای نسبت به مضمون این نامه ها داشته باشیم این نامه ها به عنوان فریاد یک زندانی طغیانگر زیر تیغ اعدام خواندنی و ماندنی هستند. با این نامه ها ابعاد شخصیت سیاسی این معلم آزادیخواه  بیشتر شناخته میشود.   
جمال کمانگر- رضا کمانگر
بیستم اردیبهشت ١٣۸٩
      

در اعتصاب عمومی مردم شهرهای کردستان علیه اعدام و جنایکاریهای رژیم شرکت کنید! / مصطفی یونسی ٬ حسن ساوجبلاغی (ذلیلان) ٬عثمان رسولی


پیام به مردم مبارز شهرها و مناطق نقده، اشنویه، سلدوز، مرگور، ترگور، سوما و برادوست!

مردم مبارز، زنان، مردان و جوانان!
رژیم جمهوری اسلامی در ادامهُ سیاستهای سرکوبگرانه اش برای گسترش فضای نا امنی، ترس و واهمه، و جلوگیری از رشد و گسترش اعتراضات و مبارزات آزادیخواهانه و حق طلبانهُ میلیونها انسان روز یکشنبه، ۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۹ پنج تن از زندانیان سیاسی به اسامی فرزاد کمانگر، ، علی حیدریان، فرهاد وکیلی، شیرین علم هولی، مهدی اسلامیان اعدام کرد. اعدام و بیحقوقی یکی از ارکان مهم و همیشگی این رژیم برای نگهداشتن سایهُ سیاه خود بر زندگی و جان و مال مردم بوده است. حاکمیت این رژیم منفور و ضد بشری بدون اعدامها و سرکوب وحشیانه ممکن نمیبود.
 تحمیل این همه بی حقوقی و مصیبت و فقر و بیکاری بر جامعه، بدون اعدام و شکنجه ممکن نمیبود. اعدام شنیع ترین جنایت دولتهاست و هدف از آن تنها و تنها ارعاب شهروندان جامعه است. جواب این توحش عریان، ایستادگی متحدانه است. جواب ارعاب دولتی، خنثی کردن آن با پافشاری بر مبارزه متحدانه است.
رژیم اسلامی با اعدام فرزاد کمانگر، فرهاد وکیلی، شیرین علم هولی، علی حیدریان و مهدی اسلامیان، بنزین تازه ای بر آتش نفرت مردم آزادیخواه ریخته و مبارزه علیه مجازات اعدام و توحش افسارگسیخته جمهوری اسلامی را به مرحله تعیین کننده ای برده است. مردم آزادیخواه کردستان با اعتصاب عمومی کوبنده و گسترده خود میتوانند ورق راعلیه رژیم برگرانند. مردم کردستان با اتکا به سنت سی سال مقاومت علیه رژیم جنایتکار اسلامی، قادرند در این مقطع حساس ضربه قاطعی بر این ماشین آدمکشی وارد کنند.
روز پنجشنبه، ٢٣ اردیبهشت، مردم مبارز در شهرهای کردستان دست به اعتصاب عمومی خواهند زد. ما ضمن اعلام حمایت قاطع خود از این حرکت مبارزاتی، همهُ شما انسانهای آزاده را به شرکت وسیع در این اعتصاب و تعطیل کردن محل کارهای تولیدی، مغازه و کارگاه و مدرسه و ادارات و غیره فرامیخوانیم. روز اعتصاب عمومی در کردستان، روز نشاندادن قدرت و توانایی متحد مردم مبارز علیه این رژیم سراپا جنایت و بیعدالتی ست. در این اعتصاب شرکت کنید!
مرگ بر رژیم جنایت و قساوت و بی حقوقی!
زنده باد مبارزات حق طلبانهَ مردم!
مصطفی یونسی
حسن ساوجبلاغی (ذلیلان)
عثمان رسولی

پیام دبیر کمیته کردستان حزب حکمتیست: پیروزی اعتصاب عمومی در گرو فعالیت آگاهانه شما است


به فعالین کمونیست، به کمونیستها و آزادیخواهان

همانطور که در فراخوان به اعتصاب عمومی بیستم اردیبهشت اعلام کردیم "جمهوری اسلامی با اعدام فرزاد کمانگر، فرهاد وکیلی، علی حیدریان، شیرین علم هولی و مهدی اسلامیان بار دیگر جنایت بزرگی آفرید.... و گفتیم در مقابل تداوم اعدام و سرکوب جمهوری اسلامی تنها نیروی مبارزاتی سازمانیافته توده مردم میتواند سد محکمی ایجاد کند".
فراخوان به اعتصاب عمومی که توسط احزاب و شخصیتهای مختلف و از جمله کمیته کردستان حزب حکمتیست برای روز پنجشنبه بیست و سوم اردیبهشت اعلام شده، از ضرورت چنین اقدام توده ای و اجتماعی سازمانیافته و آگاهانه در  مقابل جمهوری اسلامی نتیجه گیری شده است. خشم و نفرت کنونی مردم که خود شاهد آن هستید، مهمترین زمینه به موفقیت رساندن این حرکت سیاسی و اجتماعی بزرگ است. با وجود آن هیچ حرکت سیاسی و اجتماعی سازمانیافته به بار نخواهد نشست مگر رهبران و فعالین آگاه و مصمم برای سازماندهی آن آستینها را بالا بزنند و در راستای متحقق کردن آن نقشه بریزند. تحقق هدفمند  این فراخوان مشخص در روز پنجشنبه بیست و سوم اردیبهشت تماما به پراتیک  فعالین آگاه و کمونیست در شهر و روستاهای کردستان و به فعالیت و  اقدامات فوری و عاجل کمونیستها و آزادیخواهان کردستان در داخل و حتی خارج کشور گره خورده است. لذا باید فرصت را دریابیم و با تمام توان برای به سرانجام رساندن اعتصاب عمومی روز بیست و سوم در نقش هدایتگرو سازمانده قدم جلو بگذاریم .

فعالین پیشرو، کمونیستها و کارگران آگاه

در فرصت محدود باقیمانده تا شروع اعتصاب عمومی، لازمست با سرعت عمل بیشتر فعالیتهای موثر و هدفمندی را برای اطلاع رسانی و تشویق توده مردم به اعتصاب عمومی و برای بسیج و سازماندهی این حرکت بزرگ پیگیری کنیم.  با درایت و کاردانی در سطح هر شهر و محله و کارخانه و کارگاه و مراکز کارگری، در دانشگاهها و مدارس و اماکن عمومی جمعهای اطلاع رسانی و تشویق مردم به اعتصاب را سازمان دهیم. تجارب تاکنونی و از جمله اعتصاب عمومی سالگرد 28 مرداد سال گذشته را بکار گیریم. راههای عملی خنثی کردن ترفندهای جمهوری اسلامی   و سرکوبگران را به میان مردم ببریم. این حقیقت را به میان مردم ببریم که جمهوری اسلامی تماما درنده و سرکوبگر در مقابل یک حرکت وسیع توده ای که همه شهرهای کردستان را درنوردد، کاری از دستش برنخواهد آمد، همچنانکه در اعتصاب عمومی  16 مرداد پنج سال قبل و اعتصاب عمومی سالگرد 28 مرداد سال گذشته نتوانست کاری بکند. همه فعالین کمونیست و حزب حکمتیست در شهرهای کردستان را به چنین فعالیت هدفمند و موثری فرامیخوانم.

کمونیستها و آزادیخواهان کردستان مقیم خارج کشور

صف وسیع شما کمونیستها و آزادیخواهان کردستان در خارج کشور به تجربه نشان داده است،نقش بسیار موثر در تقویت و حمایت مبارزه اجتماعی شهر و روستاهای کردستان دارد. سال گذشته در مناسبت حمایت از اعتصاب عمومی سالگرد 28 مرداد و در مناسبت مقابله با توطئه پلیسی مشترک جمهوری اسلامی و انترپول علیه اپوزیسیون و کمونیستها نقش صف شما تعیین کننده بود. در فرصت محدود باقیمانده این امکان فراهم نیست که باردیگر نزدیک به 1200 نفر کمونیستها و آزادیخواهان بیانیه مشترکمان را این بار درحمایت از اعتصاب عمومی بیست و سوم تهیه کنیم. اما من مطمئن هستم همان احساس اتحاد و همبستگی در حمایت از اعتصاب عمومی روز بیست و سوم با محکمی وجود دارد. لذا با ارتبط گیری موثر و وسیع خود با داخل، زنان و مردان آزادیخواه شهرهای کردستان را به حمایت و شرکت در این اعتصاب عمومی فرابخوانید و در همه فعالیتها و آکسیونهای خارج کشور حضور موثر را تامین کنید.

در خاتمه بگذار یک بار دیگر جمهوری اسلامی صف متحد مردم کردستان را در مقابل حاکمیت سیاه خود ببیند و بگذار جامعه و طبقه کارگر و اعتصاب عمومی این بار هم نقش موثر  نیروی چپ و کمونیسم را در حمایت از مبارزات برحق خود تجربه کند.

زنده باد اعتصاب عمومی مردم کردستان

دبیر کمیته کردستان حزب حکمتیست
رحمان حسین زاده
بیست و دوم اردیبهشت 1389
***


فراخوان آزاد زمانی به مردم کردستان برای اعتصاب سراسری


مردم آزادیخواه  کردستان!
کارگران
ملعمان ودانش آموزان
جوانان مبارز
رژیم هار اسلامی  فرزاد کمانگر ، فرهاد وکیلی ، علی حیدریان ، شیرین علم هولی و مهدی اسلامیان را اعدام کرد. سران ریزودرشت جمهوری اسلامی بیش از سی سال است  که برای ادامه عمر ننگین خود سرکوب ، شکنجه ، زندانی واعدام میکنند. اما جنبش آزادیخواهی وبرابری طلبی مردم ، با مقاومت و مبارزه خستگی ناپذیر درهمه سطوح اجتماعی وسیاسی  دمار از روزگار این جنایت کاران درآورده است.


اعدام زندانیان سیاسی ، اعدام فرزاد کمانگر، معلم اگاه مردم زحمتکش کامیاران، چهره محبوب مردم مبارزکردستان وسراسرایران، درماندگی واستیصال نظام اسلامی را دربرابر اعتراضات اجتماعی  شما مردم آزادیخواه عیان میکند.
تنها راه مقابله با این جنایات ومتوقف کردن دستگاه ادم کشی جمهوری اسلامی،مبارزه متحدانه شما درهمه سطوج اعتراضی واجتماعی است.
تجارب مبارزات متحدانه شما در طی سی سال گذشته برای مقابله با موج سرکوب ، خشونت واعدام، آموختی وگرانبهاست. اعترضات واعتصابات عمومی علیه خشونت وکشتارمردم کردستان در سالهای جاری ، بویژه  هشت مرداد تا شانزده مرداد 1383 ، 28 مرداد ماه 1388نمونه های بارزی از توان واراده اعتراضی اجتماعی شماست.
به یاری خانواده های زندانیان سیاسی وهمراهی با خانواده فرزاد کمانگر ودیگر اعدام شده گان بشتابید. به کاروان خانواده های فرزاد ودیگر جانباختگان برای رفتن به تهران بپیوندید. درمراسمها و اعتراضات عمومی ودسته جمعی برای این عزیزان جانباخته شرکت کنید. خیابانها را با حضور خود به اعتراض علیه سرکوبگران وجنایت کاران تبدیل کنید.
متحد ویکپارچه به عتراض علیه اعدام ، علیه خشونت وسرکوب  توسط جمهوری اسلامی برخیزید. این روزها اعتراض واعتصاب عمومی درهمه شهرها می تواند جواب محکمی به جمهوری اسلامی باشد. خشم ونارضایتی خودمان را  با شرکت در تظاهرات ها و اعتصابات عمومی درمحل درس و کارو زندگی تبدیل کنیم.
دراعتراضات خود خواستار آزادی زندانیان سیاسی وعقیدتی ، خواستار توقف حکم اعدام وخشونت درجامعه شویم .به سران وعوامل جمهوری اسلامی نشان دهیم که  ازهرکوچه وخیابانی فرزاد کمانگر ها برمی خیزند . فرزاد کمانگر ودیگر جانباختگان راه آزادی وبرابری دروجود  و اعتراض همه ما تبلور پیدا میکنند. راه فرزاد کمانگر آزادی خواهی است. ستم ستیزی است . پس متحد و یکپارچه علیه قاتلین فرزاد ویارانش اعتراض واعتصاب کنیم.
گرامی باد یاد فرزاد کمانگر ودیگر جانباختگان
مرگ برجمهوری اسلامی
آزاد زمانی
19 اردیبهشت 1389

فراخوان جمعی به مردم مریوان در حمایت از اعتصاب عمومی

مردم مبارز شهر مریوان


همچنانکه می دانید رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی ٥ نفر از مخالفین سیاسی خود را به اسامی فرزاد کمانگر علی حیدریان شیرین علم هولی فرهاد وکیلی و مهدی اسلامیان به اتهامات پوچ و واهی خود اعدام کرد که با موجی از نفرت مردم در ایران و کردستان روبرو شده است و به همین خاطر از ترس گسترش اعتراضات به حق مردم تعداد زیادی از نیروهای سرکوبگر خود را به شهرهای کردستان از جمله سنندج و کامیاران گسیل داشته است.
این رژیم در سی سال گذشته با اعدام و سرکوب سر پا مانده است. اینها در مدت حاکمیت سیاه شان کشتار بیش از صد هزار انسان را در پرونده خود دارند.
در اعتراض به این جنایات رژیم ،کمیته کردستان حزب حکمتیست به مردم شهرهای کردستان فراخوان داده است که روز پنجشنبه دست به یک اعتصاب عمومی بزنند و با تعطیل کردن محل کار و مدارس و دانشگاهها وبازارها و........ به این جنایات جمهوری اسلامی اعتراض کنند.
کارگران جوانان مردم مبارز شهر مریوان
ما امضاکنندگان این پیام از شما می خواهیم برای جلوگیری از جنایات بیشتر این آدمکشان روزپنجشنبه شهر را به تعطیل بکشانید . هیچ راهی جز اعتراض متحد و همبسته نیست. باید این رژیم را با اعتراضات توده ای وادارکرد که زندانیان سیاسی را آزاد کند و دست از اعدام و کشتار انسان ها بردارد.
مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد آزادی و برابری حکومت کارگری
٢١ اردیبهشت ١٣٨٩( ١١مه ٢٠١٠)
محمد راستی .مریم مصطفی سلطانی. عبدالله دارابی. همایون گدازگر. صالح سرداری . فرج شهابی . جمال پیرخضرانی . کیوان کتابی. محمد جعفری .سالار کرداری . نسرین خدادوست. پرشنگ بهرامی .محمود شهابی .جمیل خوانچه زر .آرام خوانچه زر. سردار قادری .گلباغ سلیمی. چیمن دارابی . سیوان بادفر

پشتیوانی له‌ مانگرتنی گشتی خه‌ڵکی شاره‌کانی کوردستانی ئێران ده‌که‌ین!



له‌ماوه‌ی چه‌ند رۆژی رابردوودا رژێمی سه‌رکوتگه‌ری جمهوری ئیسلامی ئێران له‌تاوانێکی دیکه‌یدا به‌رامبه‌ر به‌ خه‌ڵکی ئازادیخوازی ئێران و دژی هه‌ڵسوڕاوانی سیاسی نه‌یاری ئه‌و رژێمه‌، (5) زیندانی سیاسی که‌ (4)یان خه‌ڵکی شاره‌کانی کوردستانی ئێرانن، له‌ زیندانی (ئه‌وین) له‌تاران له‌سێداره‌دا.
له‌به‌رامبه‌ر ئه‌و تاوانه‌ دڕندانه‌یه‌دا کۆمیته‌ی کوردستانی حزبی کۆمۆنیستی کرێکاری-حیکمه‌تیست هاوکات له‌گه‌ڵ ژماره‌یه‌ك له‌ هێزه‌ ئۆپۆزیسۆنه‌کانی دیکه‌ی ئێران وکوردستان بانگه‌وازی مانگرتنی گشتی یانکردوه‌ له‌ سه‌راسه‌ری شاره‌کانی کوردستاندا و داوایان له‌ خه‌ڵکی کوردستانی ئێران کردوه‌ که‌ رۆژی پێنجشه‌ممه‌ 13ی ئایار بۆنیشاندانی ناره‌زایه‌تی و توڕه‌یی گشتییان له‌ رژێمی ئینسانکوژی جمهوری ئیسلامی مانگرتنی گشتی به‌رپابکه‌ن.
ئێمه‌ له‌حزبی کۆمۆنیستی کرێکاریی کوردستان وێڕای ریسواکردنی تاوانی له‌سێداره‌دانی ئه‌و (5) هه‌ڵسوڕاوه‌ سیاسیه له‌لایه‌ن رژێمی کۆنه‌په‌رست وئینسانکوژی جمهوری ئیسلامیه‌وه‌، هاوخه‌می دڵسۆزانه‌ی خۆمان بۆ که‌سوکارو هاورێیانیان راده‌گه‌یه‌نین. پشتیوانی خۆمان بۆ خه‌باتی به‌رهه‌قی خه‌ڵکی ئازادیخوازی ئێران و کوردستان دوپات ده‌که‌ینه‌وه‌ و به‌ته‌واوی توانامه‌وه‌ پشتگیری له‌بانگه‌وازی مانگرتنی گشتی خه‌ڵکی کوردستانی ئێران ده‌که‌ین و خۆمان به‌ به‌شێك له‌ بزوتنه‌وه‌ی ئازادیخوازانه‌ی کرێکاران و خه‌ڵکی زه‌حمه‌تکێشی ئێران ده‌زانین له‌پێناو له‌گۆڕنانی رژێمی پڕتوکاو و دارزیوی ئیسلامی و  گه‌یشتن به‌ ئازادی و یه‌کسانی و خۆشگوزه‌رانی کۆمه‌ڵایه‌تی.
بژی خه‌باتی خه‌ڵکی ئازادیخوازی ئێران بۆروخاندنی رژێمی ئیسلامی!
حزبی کۆمۆنیستی کرێکاریی کوردستان
10/05/2010