۱۳۸۹ اردیبهشت ۲۳, پنجشنبه

پیام دبیر کمیته کردستان حزب حکمتیست زنده باد اعتصاب عمومی مردم کردستان زنده باد تحرک توده ای آزادیخواهی و برابری طلبی



پیام دبیر کمیته کردستان حزب حکمتیست

زنده باد اعتصاب عمومی مردم کردستان
زنده باد تحرک توده ای آزادیخواهی و برابری طلبی 


اعتصاب عمومی و قدرتمند مردم شهرهای کردستان در اعتراض به اعدام زندانیان سیاسی٬ و در اعتراض مستقیم به اعدام پنج انسان عزیز و مقاوم ، فرزاد کمانگر، شیرین علم هولی، مهدی اسلامیان ، فرهاد وکیلی و علی حیدریان با موفقیت پایان یافت.

امروز شهرهای کردستان میدان کشمکش و صف آرایی مردم آزادیخواه٬ زنان و مردان و جوانان معترض به حکم اعدام و  سرکوب و جنایت جمهوری اسلامی با همه دستگاه تحمیق و سرکوب آن بود. در این جدال مردم آزادیخواه همه شهرها و شهرکها وبسیاری از روستاهای مختلف با پیوستن به اعتصاب عمومی٬ با تعطیلی کار و مدرسه و بازار٬ تنفر خود را از اعدام زندانیان سیاسی  و این پنج نفر اعلام کردند و پوزه مسئولین و فرماندهان و مزدوران جمهوری اسلامی را به خاک مالیدند.

تلاش نیروهای سرکوبگر رژیم٬ میلیتاریزه کردن فضای شهرها و گسیل گله های مسلح و غیر مسلح به شهرهای فوق٬ همراه تهدید و احضار و زندان فعالین معترض و ارسال اکیبهای کمکی از مسئولین و استراتژیستهای جنایتکار با هدف کنترل اوضاع٬ هیچکدام نتوانست اراده محکم مردم معترض را در هم شکند و همگی در مقابل صف معترض و متحد آنها که تصمیم به اعتصاب گرفته بودند باطل شد.

مردم آزادیخواه شهرهای کردستان
کارگران٬ زنان جوانان
 شما موفقیت اعتصاب عمومی در اعتراض به اعدام را در مقابل جمهوری اسلامی ممکن کردید٬ درود بر شما!
 این اعتصاب لازم و ضروری بود٬ تا دولت حاکم و همه دم و دستگاه تحمیق و کشتارش بدانند که اجازه نمیدهیم برای شکستن اراده مان٬ فرزندانمان را به گروگان گرفته و به دار آویزند. اجازه نخواهیم داد زندانیان سیاسی را دسته دسته اعدام کنند تا مشتی جنایتکار بتوانند قدرت سرکوب خود را به رخ طبقه کارگر٬ به رخ زن و جوان و به رخ مردم منزجر از جمهوری اسلامی بکشند. نشان دادید که تحمل این جنایات را نخواهید کرد و نشان دادید با آگاهی و هوشیاری و سازمانیافتگی هر زمان لازم باشد در دفاع از حق حیات و زندگی و معیشت خود و همنوعان خود و در دفاع از حرمت و کرامت انسان٬ در دفاع از  آزادی بیان و عقیده  به میدان خواهید آمد.
 اعتصاب سراسری و وسیع شما سدی است  در مقابل دستگاه مخوف کشتار و قتل و جنایتی که سی سال است صدها هزار نفر را از کمونیستها٬ از فعالین و رهبران کارگری٬ از زنان و جوانان معترض و از مخالفین یک رژیم قرون وسطایی از ما گرفته است. قرار بود ماشین سرکوب به کارش ادامه دهد٬ قرار بود با اعدام دسته دسته زندانیان سیاسی و معترضین٬ جامعه ایران را به شهر"خاموشان" تبدیل کنند که در آن رهبر کارگری را به جرم حق طلبی زنجیر کنند  و درمیدانهای شهر شلاق زنند٬ که زن آزاده را به جرم حق طلب بودن به دار زنند و زندگی جوان معترض را به تباهی بکشند و کسی هم بانگ اعتراض سرندهد. قرار بود دستگاه سرمایه و سرکوب ، چنان کارگران، تولید کنندگان ثروت جامعه را بکوبند که جز به نان شب در فکر چیزی نباشند و حق طلبی و اعتراض و زندگی انسانی و برابر را برای همیشه فراموش کنند تا جنایتکاران حاکم و طبقه سرمایه دار بتوانند با آسودگی کامل به قیمت فقر و محرومیت اکثریت مردم سود ببرند.اما اعتصاب قدرتمند شما این معادلاتشان را بر هم زد. اینها غافلند از اینکه  حضور موثر کارگر و کمونیسم در سه دهه تحولات انقلابی این جامعه چنان آگاهی و پختگی اجتماعی ایجاد کرده، که این مردم تشخیص میدهند، چه وقت و چگونه با جنبش و تحرک و سیاست و سازماندهی مستقیما مربوط به سرنوشت خویش به عنوان ستمکشان و محرومان جامعه به میدان آیند و درست بر اساس همان آگاهی و پختگی از تحرک و جنبش و سیاست متضاد با منافع اجتماعی توده مردم ستمکش و محروم دوری کنند. کاری که شما مردم بدرست در قبال "جنبش جاری سبز" بورژواها پیشه کردید و "اتهامات " بورژوا ناسیونالیستهای سبز و کرد و غیرکرد را به جان خریدید. شما مردم با اعتصاب قدرتمند و چپ و رادیکال خود نشان دادید که جنبش مورد انتخاب ما، جنبش آزادیخواهانه و برابری طالبانه است، به اینجا تعلق داریم و در راستای آن به میدان می آییم.
 اعتصاب عمومی شهرهای کردستان قدمی مهم در اعتراض به جمهوری اسلامی و احکام اعدام بود. تجربه ای شیرین از صفی محکم و متحد در دفاع از حقوق اولیه انسان در ایران بود. در همان حال ادای وظیفه ای اجتماعی و مهم در قبال پنج عزیز اعدام شده وتلاشی افتخار آفرین برای اعلام همبستگی و همسرنوشتی با خانواده و بستگان این جانباختگان را به ثبت رساند. 
 جا دارد به همه کسانی که به این اعتصاب پیوستند٬ به همه کسانی که اعتصاب را ممکن کردند٬ به همه فعالین کمونیستی که در مدتی کوتاه صدای ما و فراخوان ما را به مردم رساندند٬ به همه کمونیستها و آزادیخواهانی که بدون تلاش آنها این تحرک ممکن نبود درود بفرستم.
 همینجا از همه رفقای عزیزم در حزب حکمتیست و تشکیلات کردستان آن ، از همه فعالین و دوستداران آن چه در شهرهای ایران و چه در خارج کشور که برای به پیروزی رساندن اعتصاب شبانه روز کار کردند٬ سازمان دادند٬ روشنگری کردند و کارگر و زن و جوان  و مردم آزادیخواه را قانع کردند که اعتصاب کنند درود میفرستم.
 رحمان حسین زاده
دبیر کمیته کردستان حزب حکمتیست
بیست و سوم اردیبهشت 1389 – سیزدهم مه 2010

 کمیته  کردستان حزب حکمتیست
بیست و سوم اردیبهشت 1389- سیزدهم مه 2010

اطلاعیه حزب کمونیست کارگری- حکمتیست. اعتصاب قدرتمند مردم کردستان پیروزی بزرگ جنبش آزادیخواهی و برابری طلبی


اطلاعیه حزب کمونیست کارگری - حکمتیست

اعتصاب قدرتمند مردم کردستان
پیروزی بزرگ جنبش آزادیخواهی و برابری طلبی
امروز ۲۳ اردیبهشت، کارگران و مردم آزادیخواه کردستان با برپائی یک اعتصاب عمومی گسترده، پیروزی سیاسی بزرگی در مبارزه علیه رژیم هار جمهوری اسلامی به نام خود ثبت کردند. این پیروزی بزرگ را به همه توده های تشنه رهائی و به جنبش آزادیخواهی و برابری طلبی در سراسر ایران تبریک میگوئیم. دستاوردهای اعتصاب ۲۳ اردیبهشت را باید گرامی بداریم، و بهترین گرامیداشت، بدست گرفتن آگاهانه آنها با هدف تداوم قاطعانه تر مبارزه علیه جنایتکاریهای استبداد حاکم و عقب نشاندن جمهوری اسلامی تا نابودی آن است.


اعتصاب عمومی تودهنی محکمی به توحش جمهوری اسلامی در اعدام پنج زندانی سیاسی در یکشنبه ١٩ اردیبهشت بود. واکنش سریع مردم کردستان و جواب دندان شکنی که در روز چهارم آن جنایت به جانیان دادند، بیشک تیره پشت سران رژیم را لرزانده است. پیروزی در وارد کردن این ضربه کوبنده به رژیم اعدام و کشتار، اولین و مهمترین دستاورد اعتصاب ۲۳ اردیبهشت است. هدف جانیان حاکم ارعاب مردم آزادیخواه بود اما این اعتصاب یکپارچه نه فقط هدف کثیفشان را به شکست کشاند بلکه صفوف مردم را متحدتر و اعتماد به نفس را در میان مردم آزادیخواه بالا برد. محال است که رژیم بتواند چرخ دنده مبارزه مردم را به چهار روز قبل برگرداند، اما مردم آزادیخواه ودر تناسب قوای جدیدی که به همت حرکت متحدانه خود به رژیم تحمیل کرده اند، میتوانند گامهای بلند دیگری برای از کار انداختن ماشین سرکوب جمهوری اسلامی بردارند و کل این حاکمیت ضدبشری را به پرتگاه نابودی کامل برانند.

پیام اعتصاب ۲۳ اردیبهشت، رد و نفی بی اما و اگر مجازات اعدام بود. کارگران و مردم آزادیخواه با اعتراض یکپارچه خود علیه اعدام پنج زندانی سیاسی، حکم قاطع خود علیه مجازات اعدام را صادر و اعلام کرده اند و آنرا با تداوم مبارزه خود به کرسی خواهند نشاند. مجازات اعدام، قتل عمد سازمانیافته و ابزار شنیع ترور دولتی در دست دولتهای مستبد است. برپائی اعتصاب عمومی در اعتراض به اعدام، نشان داد که کارگران و مردم آزادیخواه میتوانند با تکیه به نیروی خود مجازات اعدام و استبداد سیاسی متکی به اعدام را به گور بسپارند. اعتصاب ۲۳ اردیبهشت گامی مهم در تحقق این اهداف انسانی و آزادیخواهانه است. رهبران جنبش سبز٬ نظیر موسوی و کروبی که با مشاهده اعتراض گسترده مردم به اعدامهای اخیر، از "عدم رعایت آئین دادرسی" و "ناگهانی" بودن این اعدامها گلایه کرده اند، بیهوده در تلاشند که مجازات اعدام و رژیم اسلامی متکی به اعدام را از تعرض مردم مصون دارند. اما اینها هم مانند دیگر سران رژیم شریک سی ساله اعدامهای جمعی و جنایت علیه بشریت اند و بدون شک همراه با کل رژیم جارو خواهند شد.  

دستاورد دیگر اعتصاب عمومی کردستان این است که کارگران و مردم آزادیخواه کردستان در ادامه نزدیک به یک سال مخالفت و فاصله گرفتن از ارتجاع سبز و دنباله روان آن و در پیش گرفتن سیاست و موضعی مستقل از کشمکش دو جناح بورژوازی ایران و جمهوری اسلامی، این بار هم در اعتراض به جنایتی دست به حرکتی متحدانه زدند که حلقه وصل همه جناحهای رژیم است. اعدام و ارعاب ابزار مشترک همه جناحهای بورژوازی ایران  برای تحمیل استبداد و خفقان بر شهروندان جامعه است. اعتصاب ۲۳ اردیبهشت، حرکتی علیه همه جناحهای رژیم و در دفاع از آزادی و حق حیات همه شهروندان جامعه با هر تفکر و اعتقادی است.

برپائی اعتصاب عمومی ۲۳ اردیبهشت کمتر از دو هفته بعد از روز جهانی کارگر، معنای ویژه ای در تناسب قوای طبقاتی و سیاسی جامعه داشت. رژیم بورژوائی حاکم در ایران به دنبال حرکت فعالین و پیشروان طبقه کارگر در اول مه امسال و تحرکات مثبتی که صورت گرفته بود و امیدی را در صفوف طبقه کارگر ایجاد کرده بود، قصد داشت با دست زدن به اعدام دسته جمعی، این امید و اتحاد طبقه کارگر و صف آزادیخواهی را در هم شکند و شرایط خفقانی را به قبل از اول مه برگرداند. اما اعتراض گسترده کارگران و مردم به این توحش افسارگسیخته و برپائی اعتصاب عمومی، بار دیگر ورق را به زیان رژیم برگرداند و با تغییر بیشتر تناسب قوا به زیان رژیم جنایتکار، دستاورد حرکت کارگران در اول مه را تداوم و تحکیم بخشید.

دستاورد دیگر این اعتصاب این است که ابتکار و فراخوان آن از قطب چپ جامعه کردستان بود. پیشقدمی و پیشرو بودن این قطب در مبارزه علیه رژیم اسلامی سرمایه و در دفاع از آزادیهای سیاسی و حقوق جهانشمول انسان که حق حیات در راس آن است، یک سنت سیاسی و اجتماعی ریشه دار تاریخ معاصر کردستان است؛ سنتی که همواره نقطه امید و اتکای طبقه کارگر و کمونیسم و آزادیخواهی در سراسر ایران بوده است. پیروزی اعتصاب عمومی ۲۳ اردیبهشت، نقطه عطف مهمی در پیشبرد و تقویت این همبستگی طبقاتی و مبارزاتی در سراسر ایران است. حزب حکمتیست و تشکیلات کردستان آن در این پیروزی بزرگ، خود را با طبقه کارگر و کمونیستها و فعالین و پیشروان کارگری ایران شریک میداند و دست همه آنها را بخاطر این پیروزی به گرمی میفشارد.

اعتصاب عمومی کردستان در عین حال بزرگترین و عاطفی ترین گرامیداشت، برای قربانیان این جنایت وحشیانه رژیم بود. حزب حکمتیست بار دیگر با خانواده ها و بستگان عزیزان جانباخته: فرزاد کمانگر، فرهاد وکیلی، شیرین علم هولی، مهدی اسلامیان و علی حیدریان صمیمانه همدردی میکند. در همانحال بار دیگر تاکید میکند که بزرگترین تسلیت و تسلی برای خانواده ها و بستگان همه زندانیان سیاسی جانباخته، آغوش بزرگ و پر از عاطفه ای بود که مردم مبارز با اعتصاب عمومی ۲۳ اردیبهشت به رویشان گشودند.

حزب کمونیست کارگری - حکمتیست و تشکیلات کردستان آن در خاتمه و بعنوان نتیجه گیری از این اعتصاب پیروزمند بر خواست لغو فوری همه احکام اعدام و آزادی فوری همه زندانیان سیاسی شامل فعالین کارگری دربند پا میفشارد و همه کارگران و آزادیخواهان را به ادامه مبارزه تا تحمیل این خواستها بر رژیم اسلامی فرامیخواند.


مرگ بر جمهوری اسلامی
زنده باد آزادی و برابری!

حزب کمونیست کارگری ایران- حکمتیست

٢٣ اردیبهشت ١٣۸٩ - ١٣ مه  ٢٠١٠

درود به مردم مبارزاشنویه . گزارش تصویری از اعتصاب عمومی یکپارچه در اشنویه

مردم اشنویه یکپارچه به استقبال اعتصاب عمومی رفتند . گزارشی تصویری از اعتصاب عمومی 23 اردیبهشت در اشنویه 

کامیاران مادر قهرمان فرزاد کمانگر با روحیه بالا در میان مردم حضور داشت .همراه با عکس


امروز علی رغم فضای تهدید و ارعاب و فیلم برداری که لباس شخصیها در کامیاران داشتند.  صدها نفر دسته دسته به خانه مادر فرزاد کمانگر رفتند که  اعلام همدردی و و همبستگی خود را اعلام کنند. مادر فرزاد با توجه به ضربه سنگین  روحی و جسمی که از اعدام به وی وارد شده است. با روحیه ای بالا و وصف ناشدنی در میان جمعیت حضور داشت عکسهای زیر متعلق به امروز است.

گزارشی رسیده از اعتصاب عمومی در مریوان همراه با تصاویر

طبق گزارشهای رسیده امروز مردم مبارز مریوان همگام با دیگر نقاط کردستان علی رغم تمام فشارهای رژیم اعتصاب را پیش بردند.عین گزارش از این قرار است :
شهر کاملا پلیسی بوده و رژیم اکثر مغازه ها را پلمپ کرده است. و می گفتند اسامی مغازه دارانی که در اعتصاب شرکت داشته اند را نوشته و آنها را تهدید کردن که جوازهایشان را مهر باطل میزنند و تهدیدهای دیگر که شماها را به اداره ( منظور اداره اطلاعات است) فرا می خوانیم . در هر ده ، بیست متر دو نفر نگهبانی می دادن و نمی گذاشتند که چند نفر با هم یکجا جمع بشن ، در ضمن امروز در اکثر مدارس دانش آموزان نیامده بودند وتنها بچه های خانواده ها ی نظامیان در مدرسه حضور داشتند .
عکس ها از : چهارراه بایوه ، چهارراه اصلی ، چهارراه شبرنگ، خیابان اداره راه و میدان سرباز می باشد .

اطلاعیه شماره 7 کمیته کردستان حزب حکمتیست همبستگی مردم کامیاران با مادر و بستگان فرزاد کمانگر



همبستگی مردم کامیاران با مادر و بستگان فرزاد کمانگر

"راه فرزاد را ادامه بدهید، قلمهایتان را زمین نگذارید"
 
یکی از جلوه های بسیار ارزشمند اعتصاب امروز شهرهای کردستان دیدار وسیع مردم کامیاران با مادر و خانواده فرزاد کمانگر بود. امروز شهر کامیاران یکی از کانونهای گرم اتحاد و همبستگی با خانواده فرزاد کمانگر و قدردانی از مبارزه و مقاومت وی بود.  
هزاران نفر از مردم کامیاران امروز دسته دسته به خانه فرزاد کمانگر رفتند. با خانواده او و به ویژه مادرش اظهار همدردی کردند. مردمی که اعتصاب کردند همه شریک اندوهشان بودند. دایه سلطنه در جواب تسلیت ها این جمله را تکرار میکرد: " راه فرزاد را ادامه بدهید، قلمهایتان را زمین نگذارید". این جملات پرقدرت و امیدوار و توانا با تصمیم مردم برای اعتصاب عمومی عجین شده و منطبق بود. فرد دیگری از جمع یاران دایه سلطنه به درست گفته که " امروز همه احساس میکنند که یکی از فرزندان خودشان  اعدام شده است".

اعتصاب وسیع مردم نشان داد تا زمانی که ریشه ناعدالتی و ستم، زندان و اعدام هست، راه مقاومت و مبارزه ادامه خواهد یافت و قلمها زمین گذاشته نخواهد شد. این بخشی از اعتراض مردمی است که امروز نشان دادند در برابر زندان و اعدام  آزادیخواهان آنچنان پاسخی به سران جمهوری اسلامی میدهند که  هیچگاه فراموش نکنند. اینها مبارزه ما مردم را دستکم گرفتند و به این جنایت دست زدند. با اعتصاب عمومی مردم  پاسخ سختی گرفتند.

کمیته  کردستان حزب حکمتیست
بیست و سوم اردیبهشت 1389- سیزدهم مه 2010

مصاحبه رادیو فردا با صالح سرداری پیرامون تظاهرات ضد جمهوری اسلامی در حمایت از اعتصاب عمومی در کردستان

مصاحبه ی رادیو فردا با صالح سرداری از اعضای هیئت اجرایی کمیته کردستان حزب حکمتیست و از مسئولین برگزاری تظاهرات بر ضد اعدامهای اخیر در شهر کلن آلمان




دانلود مصاحبه 

گزارش تکمیلی از اعتصاب عمومی در شهرهای کردستان

آزاد زمانی

به گزارش "کمیته اعتراض واعتصاب درشهرهای کردستان" امروز پنجشنبه 23 اردیبهشت ماه 1389 دراعتراض به اعدام فرزاد کمانگر، علی حیدریان ، فرهاد وکیلی ، شیرین علم هولی و مهدی اسلامیان ودیگر اعدامیها توسط جمهوری اسلامی، مردم مرکز استان کردستان –سنندج ، همه شهرستانها ، شهرها وبخش های تابعه ودربسیاری از روستاها دست از کاروفعالیت کشیدند ومتحد ویکپارچه علیه جنایات جمهوری اسلامی اعتصاب عمومی کردند. 
اقدامات شورای امنیت ملی جمهوری اسلامی ونهادهای سرکوبگر سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات برای ممانعت از اعتصاب عمومی در شهرهای کردستان بی نتیجه ماند. 
تهدیدات ارگانهای سرکوبگر رژیم بویژه اقدامات وزارت اطلاعات وامنیت واماکن انتظامی علیه شهروندان برای بازگشودن محل کاروفعالیت خویش در روز 23 اردیبهشت با اتحاد مردم ناکام ماند. 
شهر یک میلیون نفری سنندج استان کردستان ازابتدای روز 23 مرداد پیشتاز اعتصاب شد. بخش های صنعتی وکارگری ، بازار وکسبه بطور کامل تعطیل شد. دانش آموزان ودانشجویان به سرکلاسهایشان نرفتند. کارگارن ودست فروشان امروز تو خیابانهای شهر حضور نداشتند . مردم احساس غرور وقدرت اجتماعی می کردند. نیروهای امنیتی احساس ضعف وشکست میکردند. مردم به همدیگر مبارزه متحدشان را تبریک می گفتند . سنه دژ قهرمان امروز با قدرت دربرابر حکومت قاتلین اسلامی ایستاد. امروز مردم به اعدام وخشونت نه گفتند. اعتصاب کردند وخواستار توقف اعدام درجامعه شدند. 
مردم درمریوان برخلاف میل نیروهای امنیتی و مزدوران محلی به اعتصاب عمومی پیوستند بخشهای از بازار اصلی شهر درساعات اولیه روز بسته شد و به مراتب محل کارو کسب درهمه محلات وخیابانها به اعتصاب پیوستند. 
فروشکاها و مکانیکی ها وفلزکاران خیابان مردوخ ، خیابان اصلی سنندج - مریوان، پاساساژهای شهر دانشگاه پیام نور دراعتصاب عمومی تعطیل شدند. 
بازار شهر نوسود ونودشه تعطیل شد. نیروهنای رژیم اسلامی دخالت کردند مردم با آنها درگیر شدند درگیری تا ساعت سه بعد از ظهر ادامه داشت. 
شهر پاوه به اعتصاب پیوست بخش زیادی از مغازه ها و فعالیت های شهر پاوه تعطیل ومردم به اعتصاب عمومی پیوستند تلاش مزدوران محلی برای بازکردن مغازه با بی اعتنایی مردم مواجه شد. 
شهر کامیاران امروز بطور کامل دراعتصاب بسر بردند خیابان اصلی شهر سنندج به کرمانشاه همه مغازه ها بسته شده است خیابان های توبره ریزه بطرف جاده مریوان وخیابانهای اصلی شهر که محل کاروکسب مردم است امروز کاملا تعطیل شده است. مردم گروه گروه برای ابراز همدردی به طرف خانه فرزاد کمانگر می روند . دانش اموزان به مدرسه نرفته اند کامیاران دراعتراض به اعدام معلم آگاه شهر فرزاد کمانگر دراعتصاب عمومی بسر می برد. نیروهای نظامی سپاه پاسداران وتکاورهای نیروی انتطامی با ماشینهای ویژه گشت زنی می کنند و شهر را به حالت یک پادگان نظامی درآورده اند. اما مردم با روحیه ای متحدانه اعتصاب را پیش می برند. 
مغازهای خیابان خمینی در شهر دیواندره ومرکز شهر بطور کلی بسته شده اند. آمد ورفت از روستاها برای خرید و کارهای عمومی کمتر انجام می شود ومردم به اعتصاب سراسری پیوسته اند. 
سقز : امروز شهر سقزاز ابتدای صبح بازارش بسته شد. خیابانهای اصلی که محل فعالیت عمومی وبازاریان است با پاساژهای شهر بسته شده اند مردم درخانه ها ومحلات از اعتصاب عمومی وموفقیت های آن صحبت میکنند. 
مردم شهر بوکان امروز دراعتصاب عمومی بسربردند روحیه جوانان ومردم بالاست ،احساس همبستگی و اتحاد میان مردم ملموس است تصویر واقعی ، اعتصاب عمومی است. 
بخشهای عمده ای ازبازار و شهر مهاباد امروز همگام با شهرهای دیگر کردستان به اعتصاب پیوستند نیروهای انتظامی در چند نقطه از شهر تلاش کردند تعدادی از کاسب کاران و مغازه داران را مجبور به بازکردن محل کاروکسب شان کنند که با مقاومت مردم مواجه شدند و درگیری ایجاد شد هدف مزدوران رژیم تهدید ودرهم شکستن اعتصاب بود که ناکام ماندند. 
شهر دهگلان امروز به اعتصاب عمومی پیوست وبازار ومغازه های اصلی شهر از ساعت نه صبح به بعد بطور کلی تعطیل شدند. برخی از طرفداران رژیم سعی کردن با بازکردن مغازههایشان فضای شهر را غیر اعتصابی جلوه دهند که بعد از ساعاتی با عدم مراجعه مردم به محل کسبشان مواجه شدند وناچار مغازهایشان را بستند. 
اعتصاب عمومی امروز پنج شنبه 23 مرداد درهمه شهرها وروستاهای کردستان با اتحاد مردم وهوشیاری رهبران اجتماعی و نیروهای سیاسی دخیل درصحنه سیاسی جامعه کردستان به پیروزی رسید. باید با هوشیاری دستاوردهای این اعتصاب را حفظ کرد. وازتجارب این مبارزه مشترک ومتحدانه برای پیشرویهای بعدی آموخت. 
درود بر مردم آگاه ومعترض وهمه فعالین ودست اندرکاران اعتصاب عمومی در کردستان 
آزاد زمانی 
23 اردیبهشت 1389 

مصاحبه بی بی سی با جمال کمانگر از نزدیکان فرزاد کمانگر در مورد اعتصاب عمومی

نامه ای از فرهاد حاجی میرزایی هم بندی : فرزاد کمانگر و علی حیدریان‏


نامه

May 13, 2010

بار دیگر دستان رژیم جهل و جنایت وفاشیست اسلامی فاجعه آفرید واینبار با بی شرمی و لگام گسیختگی هر چه تمامتر ماهیت 30 ساله خود را برای تمام دنیا به نمایش گذاشت. بار دیگر سینه جوانان وطن را شکافت و مادران کردستان و ایران را داغ دار کردو خاطرات تلخ اعدامهای شهریور سیاه 67 و 30 سال گذشته را برای مادران داغ دیده زنده کرد و دوباره روزهای تلخ از دست دادن عزیزانشان را تداعی بخشید.


فرزاد. علی. شرین .فرهاد. مهدی عزیز بدانید پیکربی جان شما امروز تبدیل به تیر پیکان داری شده که خواب وآرامش را از چشم دشمنان این مرز و بوم ربوده است و آنهایی که به قول فرزاد عزیز به موشکهای زلزال و شهابشان مینازند امروز در مقابل پیکرهای بی جان شما به لرزه درآمده اند و با تمام نیروهای بسیج و پاسدارونیروی ضد شورششان نمی توانند این روزها را با خیال راحت سپری کنند. 
رفقا نمی دانم از کدام خاطرات شرینتان شروع کنم. نمیدانم با چه زبانی از این همه مقاومت و شجاعتی که در شما نهفته بود سخن به میان اورم.
روز و شبهایی را به خاطر دارم که در کنار هم در دخمه های 209 همیشه انتظار می کشیدیم که صدای دلخراش قفل و زنجیر در و چهره کریه و ماسک زده نگهبان سکوت وخلوتمان را در هم شکند وبیبینیم این بار نوبت کدام یک از همبندیان است تا اورا برای شکنجه کردن به شکنجه گاه انتقال دهند.
رفقا ان روزها را به یاد دارم که شما برای من و بقیه سنبل مقاومت وشجاعت شده بودید.و وجود شما درآن دخمه ها باعث دلگرمی و آرامش زندانیان شده بود.وهمه آنهایی که در آنجا
بودند از هر سازمان و گروه و هر قومیتی به دلیل وجود حس آزاد منشی و دموکراسی خواهی
در شماها به وجود شما افتخار میکردند.
رفقا با چه زبانی از آرمانهای بلندتان وایمانی که برای تغیر این بی عدالتیها که سر تا پای جامعه را در بر گرفته سخن بگویم.
چقدر با جسارت و شجاعت غیر قابل وصف به مقابله با این همه بی عدالتیها و نا برابریها و تبعیض و ستمی که روزانه به مردم ان دیار روا میدارند به پا خواسته بودید تا گوش خفته دنیا را متوجه آرمانهای بلندتان کنید.
با مرگ سرختان نشان دادید که در این دنیای نا برابر و بدور ازعدالت انسانهایی هستند که با مرگ خود می توانند دنیای خفته را بیدار کنند.شما مانند شمع سوختید ولی با سوختن خود دنیا را متوجه آرمانهای بزرگتان کردید.
هر چند من مدت کوتاهی با شما هم بند بودم(چهار ماه) ولی به اندازه دها سال در مدرسه آزادی و ازاد منشیتان درس یاد گرفتم.علی و فرزاد عزیز هنگامی که مرا از شما جدا کردند همیشه وجودتان را در قلبم احساس میکردم و خود را در شکنجه ها و تحقیرهایی که به شما روا می داشتند سهیم میدانستم.
علی جان هنگامی که عکست را در بیرون زندان دیدم با چهره ای که من درزندان دیده بودم قابل قیاس نبود.
چون بر اثر شکنجه های طولانی مدت روحی روانی که آنجا متحمل شده بودی متاسفانه موهای زیبا و ظریفت ریخته بودند و من هر چه ازت سوال می کردم که چرا موهایت اینطوری ریخته شده به من با لبخند جواب میدادی رفیق جان چیزی نیست ارثییه ولی من هیچ وقت قانع نشدم چون ریزش موهای علی طبیعی نبود.

زیرا براثر شکنجه های طولانی مدت روحی روانی و قرون وسطایی که کشیده بوداز هر 100 تار مو80 تارش ریخته شده بود.
علی جان تک تک موهای ریخته ات همین حالا به لاله های سرخی تبدیل شده اند در دست مردمی که تو به آنها درس آزادگی آموختی. وبا همین لاله های سرخ جاده نا هموار رسیدن به آزادی ودموکراسی را هموار می سازند.
فرزاد عزیز حالا تو دیگر تنها آموزگار دهاتهای دور دست وفقیر نشین کردستان نیستی توبا مقاومت و شجاعت و پایداریت استاد و معلم تمام آنسانهای آزادی خواه شده ای و به شاگرد بودن تو افتخار می کنند.
تو درس انسان دوستی و استقامت را به مردم ستم دیده کردستان و ایران آموختی. درسهای اموزنده ات از دیوارهای قطور زندانهای مخوف اطلاعات سنندج. کرمانشاه.اوین وزندان رجایی شهر کرج مانند پرنده ای پر زد و بر بام تمام خانه ها و مدرسها ودانشگاههای ایران نشست .
فرزاد عزیز من هیچ وقت آن روز را در 209 فراموش نخواهم کرد. هنگامی که تو را پس از بازجویی و شکنجه کردن به داخل بند 121انتقال میدادند با صدای رسا و پر از شجاعت و جسارت که در تمام 209 پیچیده بود به آنها می گفتی جانیان به موشکهای( زلزال و سجیل و شهابتان و دویست ونه هاتون) ننازید با اینها نمتوانید روحیه من وعزم ملت ایران را برای رسیدن به آزادی و دموکراسی در هم بشکنید . ودرآن زندان مخوف و فوق امنیتی صدای تو لرزه به دلشان انداخته بود و زندان بانان عاجزانه ازت میخواستند صدایت را پا یین بیاوری ولی بر عکس . زمانی که دیگر زندانیان صدای پر از جسارت وشجاعت تو را شنیدن همه با فریاد بلند داخل سلول هاشان شعار می دادند و روحیه تو را ستایش میکردند. واین برای آنهایی که تو را شکنجه کرده بودند به مراتب دردناکتر از شکنجه ای بود که تو متحمل آن شده بودی.
رفقای جانباخته بدانید! که شماها به تمام ملت مبارز ایران تعلق دارید و فقط مادران و خانواده های شما نیستند که عزیزانشان را از دست داده اند بلکه تمام مبارزان راه آزادی و برابری خود را در غم خانواده هایتان سهیم می دانند.
و ان روز دور نخواهد بود که ملت ایران قاتلان وجانیان شما و ندا آقا سلطانها را به پای میز محاکمه بکشاند.و باید تاوان 31 سال اعدام.ترور. زندان .تجاوز. شکنجه. اوارگی و غارت و چپاول ملت ایران را بپردازند.

این جانیان یا تاریخ را مطالعه نکرده اند یا اینکه مطالعه کرده اند و خود را مستثنا قرار داده اند.
ودرآخر این شعر زیبا از ارژنگ داودی همبندی واستاد عزیزم را به تمام جانباختگان راه آزادی تقدیم می کنم و می خواهم با نوشتن این شعر یادی هم از ایشان کرده باشیم که اینک
در زندان جمهوری اسلامی به سر مبرد:

به نام نامی انسان
در ازدحام مهر
به نام آرمان بزرگ آدمی
در بزنگاه تغیر
به نام نامی آزادی
در تند باد حادثه
به نام خاک سبز
در چرخه رویش
به نام عطر نان تازه.
بر آمده از خاک خوب دوست داشتنی
وبه یاد سرهای سر بلند
در قربانگاه تاریخ
که دلاورانه با مرگ نا بهنگام
به ابدیت سبز زندگی
گره عشق بر بستند
به نام نامی انسان
به نام عشق
به نام خرد
به نام آزادی
وبه نام اخلاق.

گزارشی تصویری از اعتصاب پیروزمندانه ی کردستان

تهیه شده : کمیته اعتراض و اعتصاب عمومی در شهرهای کردستان 

عکسهایی از اعتصاب عمومی 23 اردیبهشت کردستان







اطلاعیه شماره 6 کمیته کردستان حزب حکمتیست .اقدام ماجراجویانه مغایربا دستاوردهای اعتصاب پیروزمند مردم است


اقدام ماجراجویانه مغایربا دستاوردهای اعتصاب پیروزمند مردم است
زنده باد دستاوردهای درخشان اعتصاب عمومی امروز

به مردم و جوانان شهر سنندج

اعتصاب عمومی 23 اردیبهشت مردم کردستان با موفقیت بزرگ، لحظه های پایانی خود را تجربه میکند. مردم کردستان با اعتماد بنفس و پیروزمند ارزش دستاورد حرکت بزرگ خود را میدانند. در ننتیجه با درایت  و کاردانی باید مواظب باشند در این آخرین لحظه های درخشان روز بیست و سوم هیچ اقدام حساب نشده و نسنجیده، موجب لطمه به دستاورد مهم اعتصاب امروز نشود. طبق خبری که به دست ما رسیده، عده ای حال با هر "نیتی" از مردم سنندج خواسته اند که غروب امروز در پارک استقلال سنندج تجمع و تحصن کنند. با صراحت اعلام میکنیم این اقدام اشتباه است. این اقدام مغایر با اهداف و ابتکار اعتصاب بزرگ امروز است. اعتصاب عمومی پاسخ میلیوینها نفر از مردم شهرهای کردستان و شهر سنندج به جنایت های جمهوری اسلامی و مجازات اعدام است. این بهترین پاسخی است که در این روز توده مردم به رژیم دادند. اعتصاب مردم به بهترین شکلی به هدف خود رسیده است. ارزش این را عمیقا باید دانست. در ننتیجه هر اقدامی به حفظ این دستاورد بزرگ بی توجه باشد، لازمست از جانب مردم جواب منفی بگیرد. در حالی که توده میلیونی مردم پیروزی خود را جشن میگیرند، در حالیکه رژیم هار اسلامی با گسیل وسیعترین نیروهای درنده و سرکوبگر عملا به حکومت نظامی دست زده و در حالیکه در طول اعتصاب نتوانستند مانع جدی در مقابل مردم ایجاد کنند، اکنون مثل مار زخم خورده دنبال بهانه ای برای سرکوب مردم هستند. در چنین شرایطی اقدام به تجمع و حرکت اعتراضی خارج از چارچوب اعتصاب در این روز معین، چیزی جز ماجراجویی و حرکت غیر مسئولانه نیست. سرکوبگران اسلامی رها شده در خیابانهای سنندج میتوانند به این بهانه به تجمع کنندگان حمله کنند و به صف اعتراض مردم خون بپاشند. در صورت چنین اتفاقی به پیروزی بزرگ اعتصاب مردم لطمه وارد خواهد شد. لذا با درایت و هوشیاری نباید چنین مجالی برای سرکوبگران فراهم شود. باید در این روز معین به چارچوب ابتکار و هدف اعتصاب عمومی چسبید و به دور از احساسات، اقدامات بیمورد و غیر مسئولانه را به آن تحمیل نکرد. در مبارزه ای که علیه جمهوری اسلامی داریم طبیعی است که تحصن و اعتراض و تجمع بسیار برحق و ضروریست.اما هر اقدامی زمان و مکان مناسب خود را میخواهد. برای این اقدامات اعتراضی فرصتهای فراوان دیگر در پیش داریم. امروز و در پایان اعتصاب عمومی پیروزمند مردم، اقدام به تجمع در  پارک استقلال سنندج اشتباه است.  ما از مردم آگاه سنندج و جوانان پرشور این شهر که نقش تعیین کننده در موفقیت همین اعتصاب امروز داشتند، میخواهیم به چنین فراخوانی جواب مثبت ندهند. دستاوردهای اعتصاب امروز میتواند تقویت کننده مهم  جنبش آزادیخواهی و برابری طلبی در جامعه باشد. این پیروزی و این دستاورد را همچون مردمک چشم باید محافظت کنیم.


کمیته  کردستان حزب حکمتیست
بیست و سوم اردیبهشت 1389- سیزدهم مه 2010

اطلاعیه شماره 5 کمیته کردستان حزب حکمتیست ترس و هراس سرکوبگران جمهوری اسلامی از اعتصاب مردم کردستان


ترس و هراس سرکوبگران جمهوری اسلامی از اعتصاب مردم کردستان

در مقابل اعتصاب عمومی مردم کردستان و گسترش آن سرکوبگران جمهوری اسلامی به ترس و وحشت افتاده اند. اعمال فشار آنها برای مقابله با اعتصاب عمومی به روشنی عجز و ناتوانی آنها را در مقابل مردم نشان میدهد. 
مهاباد
 همه مغازه ها و بازارو کل شهر در حال تعطیل است. تنها مواردی از مطب دکترها بخاطر رعایت حال بیماران باز می باشند. در پشتپ نیروهای رژیم با مردم درگیر شده اند. در محله باغ شایگان مردم با کلانتری 13 درگیر شده اند. فضای متشنجی در شهر هست. نیروهای سرکوبگر تلاش می کنند مردم را با زور وادار به باز کردن مدارس بنمایند. یگان ویژه و نیروی های اطلاعاتی در مراکز مختلف شهر مستقر شده اند. ارتباطات تلفنی مختل شده است

بوکان
نیروهای رژیم با فشار و تهدید در صدد شکستن اعتصاب کامل مردم هستند. فضا ی شهر پلیسی است.دکان و بازار شهر از جمله در
 انقلاب - بلوار کردستان- خیابانهای مجسمه مادر،سنگینی،چهار راه لندن ،ورزش، جاده حصار،ابوذر، کمربندی، سقز، وحدت، امیرآباد، گل تپه، دورمیدان معلم، میدان اسکندری، میدان فرمانداری،بیمارستان تازه،چهار راه مولوی شرقی وغربی،فرمانداری و محلات میراوا، مجبور آوا، کلهرآباد، گل تپه و مجبور آباد و دیگر محلات شهر همرا با مردم در اعتصاب بسر میبرند
سنندج :
نیروی اماکن نیروی انتظامی  در شهر سنندج اقدام به شکستن قفل چند پاساژ کرده است و در سطح شهر این نیرو مشغول فیلم برداری از مغازه هاست.

نقده
در نقده رژیم با تهدید واجبار موفق به بازکردن بخشی از بازار شده است.  مغازه های خیابان بالغچی، اسماعیل آباد رجایی  وبلوار پیرانشهر در اعتصاب هستند.


نودشه و نوسود:
در نودشه ونوسود به دلیل محدویتهایی که وجود دارد اعتصاب حالت عمومی به خود نگرفته است. اما بخشی از مردم سرکار نرفتند. در محافل و مجامع به وسیعی در مورد اعتصاب و اعلام همبستگی و همدردی با خانواده اعدام شدگان و این حرکت بحث میشود.



کمیته  کردستان حزب حکمتیست
بیست و سوم اردیبهشت 1389- سیزدهم مه 2010

اطلاعیه شماره 4 شهر کامیاران در اعتصاب کامل است


 اطلاعیه شماره 4 کمیته کردستان حزب حکمتیست
شهر کامیاران در اعتصاب کامل است
مردم دسته دسته به دیدار  مادر و بستگان  فرزاد کمانگر میروند
اعتصاب عمومی با استقبال وسیع مردم کامیاران روبرو شده است. دکان و بازار و مراکز کارگری و مدارس این شهرتعطیل است. مردم دسته دسته به دیدارمادر و دیگر بستگان فرزاد کمانگر میروند و با آنها اعلام حمایت و همبستگی میکنند.
کمیته  کردستان حزب حکمتیست
بیست و سوم اردیبهشت 1389- سیزدهم مه 2010


اطلاعیه شماره 3 کمیته کردستان حزب حکمتیست فشار سرکوبگران اسلامی علیه اعتصاب مردم مریوان

فشار سرکوبگران اسلامی علیه اعتصاب مردم مریوان

مامورین سرکوبگر اسلامی با فشار و زور میخواهند به اعتصاب مردم مریوان پایان دهند. نیروی نظامی و نیروهای لباس شخصی و مامورین اماکن با فشار به مغازه داران و کاسبکاران  بعضی را مجبور به باز کردن مغازه هایشان کرده اند. مزدوران خود قفل بعضی پاساژها را شکسته اند. این فشار ادامه دارد اما تاکنون مردم  مقاومت کرده و بخش عمده دکانهای پاساژ حاجی ویسی، صابونفروشان بین چهارراه بایوه ، مغازه های جنب مسجد هژاره ، از شبرنگ تا بایوه به طرف استادیوم در اعتصابند. مزوران اسلامی دیشب تعدادی از جوانان مبلغ اعتصاب را دستگیر کرده و تاکنون آزاد نکرده اند. علیرغم فشار سرکوبگران، مراکز کارگری شهرک صنعتی شهر مریوان در اعتصابند. دانش آموزان و معلمان زیادی نیز امروز به مدارس نرفته اند. شهرک سروآباد، و روستاهای قلعه جی و قلعه گاه  در اعتصاب به سر می برند.

کمیته کردستان حزب حکمتیست
بیست و سوم اردیبهشت 1389 – 13 مه 2010

اطلاعیه شماره 2 کمیته کردستان حزب حکمتیست، گسترش اعتصاب عمومی در شهرهای کردستان



گسترش اعتصاب عمومی شهرهای کردستان

اعتصاب عمومی با استقبال وسیع مردم کردستان روبرو شده است. دامنه این اعتصاب در حال گسترش است. شهرهای بانه ، سردشت و ربط و دهگلان هم در اعتصاب بسر میبرند. بخشی از دکان و بازار در شهر پیرانشهر تعطیل است.
مراکز کارگری شهرک صنعتی سنندج و مراکز کارگری مسیر کمربندی شهر بوکان تعطیل هستند.
هر چند وقت امتحانات پایان سال است، اما در همه شهرها و مشخصا سنندج و بوکان و کامیاران دانش آموزان به مدارس نرفته اند.دانشگاه پیام نور مریوان تعطیل است.  مدارس و دکان و بازار شهرک سروآباد در مسیر مریوان – سنندج تعطیل است. مردم روستای بزرگ قه لاجی دیشب اعلام میکنند که روز پنجشنبه در اعتصاب خواهند بود. مدارس ابتدایی و راهنمایی و دکانهای این روستا تعطیل است.  در منطقه ژاوه رود حومه سنندج مدارس تعطیل است و مردم از سفر به  شهر سنندج خودداری کرده اند. 
کمیته کردستان حزب حکمتیست
بیست و سوم اردیبهشت 1389 – 13 مه 2010